Var Leponex den bästa medicin du provat?

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1249298 av Lelle
Jag fick leponex den 10 januari och haft den nu i 114 dagar. Man sover som en kung på den.

Jag går inte upp i vikt av Leponex! Och den medför inte hungerkänslor. Och jag tar 400 mg. Jag tror jag bryter ner leponex långsammare och nu när jag dricker mycket kaffe får jag ökad mängd av medicinen i blodet.

Jag har fått starka reaktioner på 400 mg, flera gånger om dagen får jag hjärnbryt, det svartnar och efter några sekunder står jag några meter på ett annat ställe. Jag får frys reaktioner, när jag pratar är det som att kroppen och talet hoppar en sväng, så jag talar med brytning. Dessutom rycker mina armar med snabb hastighet iväg åt olika håll, likt som att ha CP-skada då armarna rycker iväg ofrivilligt, det händer mig också. Är dosen kanske på något sätt för hög?

Jo, man sover som en kung! Men efter jag tagit den och ska sova blir jag rejält kallsvettig, får salivpölar i munnen och rejäl yrsel. När jag vaknar är hela sovtäcket dyngsur, det är jätte blött och även kudden är vattnigt blöt och när jag ligger så sköljer saliv ut i ena änden av munnen. Jag tar handen och skrapar bort det blöta från munnen!

Som sagt jätte blött sovtäcke och kudde som jag svettats och dregglat ner under tiden jag sovit!

En fråga? Är detta samma även för kvinnor?? Det är väl ingen skillnad?

På dagen är jag dock uppe, jag tar hela dosen till kvällen. Och efter att ha sovit så kan jag vara uppe hela dagen tills det är dags för nästa!

Jag hade illamående, buksmärtor och matsmältningsbesvär i början av behandlingen med Klozapin och jag kräktes också. Dessa biverkningar har dock lagt sig. Jag hade också hög puls, men nu har jag inte kontrollerat pulsen på jätte länge.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Lelle.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249301 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Var Leponex den bästa medicin du provat?
När jag hade 100 mg Xeplion vaknade jag också av att jag kunde sagla, det hör ju till parkinson symtomen, fick också problem med tungan fastnade skruvad mellan tänderna, har nu Xeplion var5:e till vecka, eftersom 75 mg var 4:e vecka var otillräckligt. Kan nog vara så att dosen ligger för högt, besvären minskar vid
dos sänkning.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249304 av mopa
Jag har haft leponex i många år nu. enda medicin som hjälpt. Inte så mycke biverkningar. Sover bra på den.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249320 av Lyvix
Jag ska prata med min läkare om Leponex imorgon. Har provat Seroquel, Zyprexa, Cisordinol, Fluanxol, Abilify och Risperdal. Uppdaterar hur jag upplever medicinen om jag får den :)
Mer
3 år 11 månader sedan #1249376 av Admin1
Det är vanligt med dreggling av Leponex/Clozapine på natten. Jag vet en som har plastöverdrag för sin kudde så att den inte blir blöt.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249391 av Fragile80
leponex är klart bäst!
Men det är lite jobbigt med dreglandet på nätterna när man sover.
Ryckningar i armar har jag aldrig haft.
Sov bara bra de första veckorna jag hade leponex, tyvärr försvann den biverkningen. Jag äter 300mg till kvällen