Quetiapin?

Mer
3 år 3 månader sedan #1314536 av Kattis35
Quetiapin? skapades av Kattis35
Hej jag har haft Quetiapin ett bra tag nu 
för rastlöshet och oro men måste nog be läkaren byta ut den till någon annan medicin.. för efter ökningen som gjordes sist har jag varit så jäkla sötsugen men jag blir lugnare men jag letar sötsaker och sedan vågar jag inte äta nån mat pga. Är rädd för att gå upp mer. Vägde 90kg före jul. Nu 93.6kg...
Har ni ätit Quetiapin?
 
Mer
3 år 3 månader sedan #1314540 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Quetiapin?
åt 800mg förut och nu äter jag 400mg, gick upp mycket i vikt i början men det är bättre nu. kolla om du kan få byta eller få något som minskar suget,tror Abilify och Reagila är den bästa antipsykotiska för att hindra viktökning, rätta mig om jag har fel.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314543 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Quetiapin?
Latuda har jag.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314556 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Quetiapin?
Gick upp 20 kg med Quetiapin/Seroquel och är idag en fetknopp. Nu har jag Olanzpin/Zyprexa men har inte märkt att jag ökat i vikt, åtminstone inte på kläderna. Min våg är trasig. Värst är viktuppgången på Clozapine. Därefter Zyprexa och Seroquel.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314679 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Quetiapin?
Vilken dos av Quetiapin har du? Vad jag läst skall viktökningen av Quetiapin bero på dosen.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314683 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Quetiapin?

Cosmos skrev: Gick upp 20 kg med Quetiapin/Seroquel och är idag en fetknopp. Nu har jag Olanzpin/Zyprexa men har inte märkt att jag ökat i vikt, åtminstone inte på kläderna. Min våg är trasig. Värst är viktuppgången på Clozapine. Därefter Zyprexa och Seroquel.


Du som gillar kött så mycket borde testa LCHF. Jag känner en som gick ned 20 kg på det och slutade med LCHF-dieten och började äta normalt igen och gick inte upp igen. Där skiljer sig LCHF från andra dieter. Man får äta sig proppmätt på LCHF och ändå gå ned. Vilket man inte får på andra dieter utan man måste svälta och kroppen sätter in hungerkänslor och börjar förvara kosten som fett i kroppen så du går upp igen.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Pimed.