Haldol

Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1331125 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Bakslag. Såg jäveln idag på kvällen. Arg som fan var hon. Rädd så hela jag skakade.

Har inga myrkrypningar alls
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1331132 av IM
Svar från IM i ämnet Haldol
ECT kanske kan hjälpa.

Akineton hjälper inte mot myrkryp. Dessutom får du metallsmak/känsla i svalget och den är vidrig
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1331154 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol
Tar 4st om dagen, man sväljer med vätska jag tar kaffe sedan svälj aldrig torrt det kan slå sig på stämbanden och ja, då smakar det inte gott ha,ha sedan har man Akinetonröst ett tag den dagen. Samt tugga inte sönder den eller låta den smälta i munnen svälj hel och direkt med vätska. Den är muskelavslappnande den är mot spända och stela muskler. Jag har haft Akineton sedan 1974 och vill inte vara utan den. Min gång blir normal, jag ser en på stan som har gammal Neuroleptika i kroppen, det syns på gångstilen. Mitt ex sade, det syns inte på dig. Hon vet vad jag pratar om. Akineton är icke vanebildande. Men är man utan den ett tag är det skönt när man får den i kroppen igen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1331156 av IM
Svar från IM i ämnet Haldol
Om jag förstått rätt när jag varit inlagd dubbel behandlar man om syn/röst båda förekommer eller endast vid syn hallucination med ECT behandling.
Så om du även ser en hallucination och inte enbart hör, får du tala om det för personal koi.

Sväljer alltid med vatten om jag inte är tillsagd att tugga en tablett. Har alltid taget akineton med vatten, finns en sort till får samma biverkning på den. Metallsmak i svalget.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1331161 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol
Nu är jag ingen expert men som regel behandlar man inte Schizofreni med ECT Te x jag har aldrig fått ECT. Samt ja, jag har synhallucinationer, vi har precis som hörselminne ett synminne egentligen inget konstigt, men många påstår hjärnskada, tumör, missbruk och att det är mer sällsynt. Jag påstår kategoriskt Nej till det.

Är du under utbildning IM? Du har lärt dig mycket om sjukdomen du kanske har den själv men du vet också genom att lärt dig genom utbildning inom området. Du är vederhäftig och har mycket av vad jag själv har, men du har gått utbildning vad jag tror i psykiatri?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1331164 av IM
Svar från IM i ämnet Haldol
Det är faktiskt så att man även ger ECT vid psykos och har sjukdomen schizofreni. 2 inlagda med schizofreni fick medicin plus ECT, båda hade syn hallucination. Då kan man ju själv lägga ihop 1+ 1 och få svaret.

Saknar utbildning i psykologi, använder sunt förnuft går minst lika bra.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.