Jag är så lycklig!!

Mer
17 år 5 månader sedan #56704 av Aspergergirl
Min ångest är borta och jag kan sova gott om nätterna. Allt tack vare Stesoliden!! Jag har vaknat utvilad och på gott humör. Jag har inte varit ilsken utan lugn och harmonisk. Framåt kvällen när ångesten kommer har jag tagit min Stesolid och genast har ångesten försvunnit. Detta har sedan påverkat mig så jag har kunnat sova!

Nu har jag bara en tablett Stesolid till som jag får ta i morgon kväll vid behov. På måndag är min läkare tillbaka i tjänst och då får han besluta om jag ska få ett recept på Stesolid. Jag är tyvärr MYCKET tveksam till om jag får det och kommer att bli förkrossad om jag inte får något recept.

Måtte jag få ett recept. Mina föräldrar kommer i så fall att ha hand om medicinen så jag får gå hem till dem och ta den vid behov. Jag förstår inte vad min läkare skulle ha emot det. Varför ska man behöva lida av ångest och sömnlöshet när det finns medicin som hjälper? Det är ofattbart för mig! Men nu ska jag inte ta ut några farhågor i förväg utan ta en dag i taget. /A
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #56705 av vnv
Svar från vnv i ämnet Jag är så lycklig!!
Roligt att höra Aspergergirl!
Det glädjer mig att du mår bra och det är du värd efter allt kämpande med ångest etc...
Håller tummarna för dig på måndag, att du får Stesolid utskrivet...

mvh
vnv
Mer
17 år 5 månader sedan #56706 av alien
Svar från alien i ämnet Jag är så lycklig!!
kul att stesoliden hjälper dig!

har också stesolid jag kan ta vid behov, men min läkare är mkt restriktiv med dom.

hoppas verkligen du får ut ett recept på stesolid, när dom hjälper dig så bra! ett beroende uppstår bara om man tar stesolid regelbundet under en längre tid (veckor). men ibland får man faktiskt väga fördelar mot nackdelar, och nu när det är så att dom faktiskt hjälper dig, så varför inte?

men du kan lugnt ta en stesolid ibland! benzodiazeiner är gamla preparat och dessutom väldigt billiga. dom är kända för sina kraftiga ångestdämpande effekter. faktum är att stesolid bara är ett av många benzopreparat, där stesolid inte är det starkaste, eller mest potent som man också brukar säga. stesolid har också en rätt lång effekt, jmf med t.ex xanor (en annan benzodiazepin).

stå på dig!! du har rätt att få må bra och sova bra.

mvh alien
Mer
17 år 5 månader sedan #56711 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Jag är så lycklig!!
Självklart ska du ha din Stesolid på måndag - inte tu tal om annat!

Ta med mamma till läkaren om det går, så att han förstår att du menar allvar med att mamma håller i pillren och att inte mer än nödvändigt kommer att gå åt.

Fortsätt må bra nu efter pärsen du gått igenom!
Mer
17 år 5 månader sedan #56718 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jag är så lycklig!!
Skönt att höra att du mår så bra... ta vara på det och njut ordentligt... livet är bra underbart bara man får må bra! Jag tänker på dig och hoppas att du får ditt recept på måndag!!!
Mer
17 år 5 månader sedan #56737 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Jag är så lycklig!!
Jag mår bra idag också. Har sovit gott i natt med och det gör verkligen stor skillnad för mig när jag fått sova ordentligt. Jag har inga självmordstankar alls längre. Jag är nog inte sprudlande lycklig idag, men jag mår bra åtminstone. Oroar mig en hel del för morgondagen. Kan läkaren verkligen vara så "elak" att han nekar mig ett recept på Stesolid när jag mår så otroligt bra på denna medicin? Tanken är ju att mina föräldrar ska ha hand om medicinen och att jag bara ska ta den när jag verkligen behöver. Bättre än så kan det väl inte bli? /A