Jag är så lycklig!!

Mer
17 år 4 månader sedan #56739 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Jag är så lycklig!!
Jag tror inte läkaren kommer att vara elak. Njut n istället av denna vackra söndag!
Mer
17 år 4 månader sedan #56760 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag är så lycklig!!
Hoppas att du får Stesolidreceptet som du önskar. Läkarna är ganska försiktiga idag med bensodiazepiner och skriver hellre ut antidepressiva vid ångest. De är rädda för att bensodiazepiner kan ge beroenderisk och dessutom om man tar det regelbundet kan effekten avta och ångesten återkommer. Bensodiazepiner är nog mer tänkt att ta vid tillfälliga besvär.
Mer
17 år 4 månader sedan #56764 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Jag är så lycklig!!
Du har så rätt Admin.

Jag hade Stesolid tidigare och har gått på denna medicin i över ett år regelbundet. För drygt en månad sedan satte läkaren ut medicinen helt abrupt och jag fick inte ens några abstinensbesvär. Jag hade nog tur! Jag har heller inte behövt öka på dosen utan det hjälper fortfarande med 10 mg för att bota min ångest.

Om jag nu får ett recept på Stesolid kommer jag att vara MYCKET försiktig med den och bara ta i yttersta nödfall. Jag hoppas att min läkare litar på mig och låter mig få denna medicin. Mina föräldrar kommer i så fall ha hand om medicinen så jag inte kan spara och överdosera. /A
Mer
17 år 4 månader sedan #56780 av Saari
Svar från Saari i ämnet Jag är så lycklig!!
Det är ändå deprimerande att en tablett är vad som gör någon lycklig. Men hoppas att du får Stesolid insatt igen. Hur var det med det antidepressiva, är det fortfarande utsatt?
Mer
17 år 4 månader sedan #56783 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Jag är så lycklig!!
Jag har i veckan som gick blivit insatt på Citalopram. Förhoppningsvis ska det ge bra effekt om ett tag. /A
Mer
17 år 4 månader sedan #56833 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag är så lycklig!!
Citalopram används i dag ofta mot ångest, även om ångesten i början kan förvärras av den. Jag har använt Citalopram själv och märkte en tydligt lugnande effekt, som kom direkt.