Positiva och negativa erfarenheter utav Zeldox

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 3 månader sedan #60553 av Jocke
Stämmer det att zeldox är ett svagt antipsykotika? Åt trilafon i många år, men upplever zeldox som ett lite mer dämpande antipsykotikum.

Vars är världen på väg?
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #60557 av Ready

Jocke skrev: Stämmer det att zeldox är ett svagt antipsykotika? Åt trilafon i många år, men upplever zeldox som ett lite mer dämpande antipsykotikum.


Att jag fick ett återfall på Zeldox säger inte så mycket om styrkan på Zeldox eftersom det är väldigt få antipsykotika som biter på mig, men min läkare sa till mig att Zeldox räknas som ett av de svagare preparaten. Det är nog ganska säkert svagare än både Risperdal och Zyprexa.
Mer
17 år 3 månader sedan #60582 av sihzzle
Ok tack för svar alla !
Är inte så känslig för illamående och sånt så jag kanske slipper den biverkningen . Jag är inte psykotisk bara gränspsykotisk så jag kanske inte behöver ett så starkt läkemedel.
Mer
17 år 3 månader sedan #60610 av Admin1
De flesta antipsykotika inklusive Zeldox har ungefär lika god antipsykotisk effekt. De preparat som kanske kan ha lite starkare effekt är Leponex (50 %), Zyprexa (20 %) och Risperdal (10 %). Men olika individer kan reagera olika på samma preparat. Man får testa sig oftast fram för att hitta ett preparat som passar en. Det går aldrig att räkna ut på forhand.