Abilify och sömnlöshet

Mer
19 år 7 månader sedan #4772 av Johan
Hej!

Jag äter sedan en tid Abilify och sover mindre och mindre varje natt. Nu är jag nere i 2-3 timmar trots att jag äter Stilnoct. Jag funderar på om man kan ta Abilify på morgonen istället för som jag nu gör på kvällen. Sist jag pratade med min läkare sa hon att det inte var Abilify som gjorde att jag sov mindre. Hon kanske är rädd att jag inte ska ta den. Har ni hört något om sömnproblem när man äter Abilify?

Mvh
Johan
Mer
19 år 7 månader sedan #4773 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify och sömnlöshet
Sömnlöshet är en av de vanligaste biverkningarna av Abilify. Jag vet att en del tar det på morgonen för att det inte skall störa sömnen, så det borde gå bra tycker jag. Möjligen skall man först ta det mitt på dagen och sedan nästa dag på morgonen.
Mer
19 år 7 månader sedan #4775 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Abilify och sömnlöshet
En kvinna jag är bekant med fick också sömnproblem när hon åt Abilify. Hon sov så lite att hon var tvungen att sluta med den.

Jag har ätit 10 mg Abiliby i en vecka nu, men har inte haft några stora prolem med att sova.
Mer
19 år 7 månader sedan #4789 av Johan
Svar från Johan i ämnet Abilify och sömnlöshet
Kul att Abilify funkar för dig Abzu!

Då provar jag att byta till att ta Abilify på morgonen istället. Det vore kul om jag slapp byta medicin eftersom jag har kännt mig tung i huvudet med Zyprexa och Risperdal. Dessutom gick jag upp en massa i vikt.
Mer
19 år 7 månader sedan #4794 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Abilify och sömnlöshet
Jag tar Abilify på morgonen, så prova du det.
Mer
19 år 7 månader sedan #4818 av Johan
Svar från Johan i ämnet Abilify och sömnlöshet
Då tog jag slutligen Abilify på morgonen och sov 7 timmar påföljande natt! Nu känner man sig som människa igen. Jag är lite irriterad över att läkaren inte påpekade detta.