Viska Andan!

Mer
4 år 9 månader sedan #1172547 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Viska Andan!
Viska är helbra!

Jag blev psykotisk på jobbet, och sedan sjukskriven. Men det var under en period när jag hade en kristen gemenskap, så det var ok. Men senare trassel blev det...

Jag hittade hit senare, kanske 2008, när jag provade Abilify första gången.
Mer
4 år 9 månader sedan #1172550 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Viska Andan!
Hade nog inte hittat hit om det inte var för att jag skulle ut och resa. Fick ett intyg från psykmott där det stod att jag lider av paranoid schizofreni.
Innan det visste jag inte så mycket om sjukdomen. Hade bara stått ospecificerad psykos i papprena.

/Dave
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 9 månader sedan #1172551 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Viska Andan!
Det började 2006 med gästinlägg sedan blev jag medlem april samma år. Var aktiv på ett lokalt forum innan jag hittade hit, brukar diskutera om nästan allt mellan himmel och jord.

Gamla medlemmar har ju satt sin prägel på oss som har stannat kvar och försökt utveckla siten! Jag trivs bra här på viska!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 9 månader sedan #1172552 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Viska Andan!
Jag har varit medlem på viska i ungefär tre år. Det var inte förrän långt senare, när jag fick diagnosen schizoaffektiv våren 2018 som jag blev aktiv här.

Jag minns att jag först tyckte att nyhetsbrevet var väldigt annorlunda från det jag var van vid. Sajten hade ännu inte fått sitt nya utseende och det omtalade avbrottet från one.com skulle precis börja.

Jag är glad att jag hittade hit. Jag vet ingen annan plats på nätet som har så högt i tak och samtidigt så familjär stämning som på viska.
Mer
4 år 9 månader sedan #1172554 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Viska Andan!
Hatten av för Admin1, som driver sajten.

/Dave
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1172555 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Viska Andan!
Viskafamiljen. Som i alla familjer om kan det bli bråk och tjafs men när luften är rensad är alla återigen en fungerande familj om och dysfunktioell men det nämner vi inte brorsor och syrror upp med hakan och var stolta vi utkämpar strider mot våra sjukdomar som ingen kan förstå om de inte är erfarna av sjukdom av det slaget vi har. en strid som kan innebära dödsoffer sjukdom tar liv

Mycket därför skriver jag här

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Nissegossen.