Hejdå alla - och Kämpa!

Mer
19 år 5 månader sedan #5617 av Maran
Svar från Maran i ämnet Hejdå alla - och Kämpa!
Håller med dig Hanna det mesta du skriver faktiskt och bland det värsta man kan göra är att se sig själv som ett offer när man mår dåligt!Det är som att ge upp.

Det var en som sa till mig:Att ge upp kan också vara det rätta ibland,att själva kampen är det som gör att man tillslut inte orkar,att det kan var dels det som gör att man mår dåligt.
Men det beror förstås på vad för sorts kamp man för,tänker på.Tror personen som sa det isf menade det psykiska kampen man har med sig själv,det inre,men vet inte om jag håller med om det heller det beror nog på vad för problem det gäller så klart.Tex tvångstankar kanske det inte är det rätta att kämpa mot utan att kämpa med att försöka ha ett avslappnad attityd till dem tex,Men du är så pass smart och insiktsfull att du vet redan dem här sakerna och mkt mera,tex att dem inte stämmer riktigt och jag tycker kanske att jag svammlar nu(är inte direkt klarsynt i kväll)

Du kämpar för en bra tillvaro och allt det du har rätt till och det är den rätta kampen att föra anser jag.
Tycker du är beundrandsvärd och har ett otroligt kämparglöd.Kanske du är för smart för det här samhället.Men då är det samhället som ska anpassa sig efter dig och inte tvärtom.

Ställer mig väldigt tveksam emot att jag skulle ha varit ett stöd för dig,men hoppas så klart att kanske något ord från mig gav dig något positivt iaf.Tackar så mkt.Detsamma.
*KRAMAR*(frivilligt nu också)
Mer
19 år 5 månader sedan #5622 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Hejdå alla - och Kämpa!
Först ska jag säga: LYCKA TILL!! På ett sätt är det väl positivt att du lämnar en sajt om psykisk sjukdom. hoppas det kommer gå bättre, för det är ju huvudsaken.
Ang. viska så tycker jag om att folk får göra som de vill. Vissa vill klaga, vissa vill dela erfarenehter, vissa vill ha stöd, andra har frågor.
Klagar någon bara och jag inte vill läsa det, så byter jag bara tråd...
Det som är så bra är att vi alla sitter i samma båt, på något sätt. Jag känner att jag slipper Det Hödja Ögonbrynet som jag alltid får av vanliga gemene man när jag försöker ta upp de problem som min sjukdom orsakar mig.
Och det är inte alltid jag vill ta upp allt med min psykiatiker heller, då jag vet att allt hamnar i journaler, och att läkaren faktiskt inte själv ens har sjukdomen och bara refererar till hur hon sett andra ha det.

Visst klagar folk av bara fan, det gör säkert jag med, och det kan visst ha en väldigt negativ effekt.
Sorgligt att det har blivit så för dig, men kom förbi och titta till oss iallafall någongång!
:rolleyes:
Mer
19 år 5 månader sedan #5623 av Johan
Svar från Johan i ämnet Hejdå alla - och Kämpa!
Tråkigt att du det har det jobbigt. Ibland känner jag som du att jag mår ännu sämre av att läsa inlägg medan andra gånger kan det vara skönt att läsa att man inte är ensam. Hoppas det ordnar sig!
  • Solblomma
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #5627 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Hejdå alla - och Kämpa!
Jag vet att jag klagat en del på den vård jag fått, men det är inte för att få uppmärksamhet utan för att få stöd att klara mig igenom det. Jag är väldigt arg just nu pga jag just blir behandlad som en yrkespatient. Som ett litet barn som inte vet sitt bästa. Och det vägrar jag att bli. och jag tänker definitivt inte ge upp, utan fortsätta att kämpa för att bli behandlad på ett värdigt sätt trots att jag har en diagnos. jag vill ju egentligen leva ett så normalt liv som möjligt där man respekterar mina gränser och mina känslor. det är då jag blir frisk. jag är ledsen om du tagit illa upp. jag vill definitivt inte använda viska som någon slags slasktratt!
Mer
19 år 5 månader sedan #5752 av Hanna_Norr
Hej.

Tack för alla fina och förstående svar.

Jag läser gärna om folks problem om det finns någon möjlighet för mig att hjälpa, annars är det bara onödigt. I alla fall för tillfället då jag bara mår dåligt av att läsa om all olycka i världen.

Maran: Du är för fin.

Admin: Jag vet inte om det är så bra att märka ut inlägg. Det är lite som censur fast tanken är god… Varför ska man inte äta bananer? Läste det i ett inlägg här för en tid sedan.
Jag har skrivit en liten guide till filmer om psykiatri, psykiska sjukdomar och övriga problem som rör själen. Den hade kanske varit något för viska?

Hälsningar// Hanna.
Mer
19 år 5 månader sedan #5767 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hejdå alla - och Kämpa!
Det låter ju väldigt intressant det där med guiden. Kan du e-maila den till mig så skall jag titta på den. <!-- e --><a href="mailto:webmaster@viska.se]webmaster@viska.se[/url]<!-- e --> Den kan nog passa bland Längre artiklar.

Jag skippar det där med markeringen framför postningarna, eftersom det kan ju ses som en slags censur.