Att begära ut sin journal

Mer
14 år 3 månader sedan #267628 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att begära ut sin journal
Vanliga polisregister kan man iaf få uttdrag ifrån hur lätt som hälst.. jag gjorde ett sådant register uttrag i sommras.. brukar göra det varje år och kolla vad som finns kvar..

det jag verkligen skulle villja ha är en kopia på min journal från psyk, vill verkligen läsa allt som dom skrivit i den.. för jag såg den där journalen för ett tag sedan och den är lika tjock som en telefon katalog.. så vore välldigt intresant att läsa igenom den.å se vad det är dom går och hemlighetshåller för mig..

kan man begära ut en kopia på journalen på något sätt????
Mer
14 år 3 månader sedan #267641 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Att begära ut sin journal
Absolut har du rätt till det partyjunkie!
Det kostar dock att få ut kopior. Tar själv ut varje år. Anser det vara värt att ta ut så jag vet vad som skrivs. :)
Mer
14 år 3 månader sedan #267644 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att begära ut sin journal
Har aldrig läst min journal. Jag tror inte att jag skulle
bli gladare om jag visste vad som skrivits om mig.
Mer
14 år 3 månader sedan #267645 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Att begära ut sin journal
Få ut journalen på psyk gör man genom att skicka ett signerat brev med personnummer till psyk, så skickar de journalen med posten och en räkning (man får journalen gratis om man är inlagd fråga läkare).

Att få ut sin akt från SÄPO är likadant, namn, adress, personnummer och underskrift, så skickar de ett brev som ser ut som en plastpåse (så det skall synas om nån försökt öppna det). Jag var registrerad hos SÄPO, först endel information, sen var det text som var överstruken med svart så man inte kunde läsa. På slutet stod det "avslag på resten", men det betyder inte nödvändigtvis att det finns något mer, förmodligen säger de så ofta, så folk inte skall veta mer än nödvändigt.
Mer
14 år 3 månader sedan #267649 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att begära ut sin journal
okioki.. men hur gå man tillväga då?? jag ska in och träffa psykologen och prata med han på onsdag.. kan jag bara säga till han då att nu får du gå och ta kopior på alla papper och ge till mig??
eller la man ha någon blankett och fylla i??
Mer
14 år 3 månader sedan #267651 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att begära ut sin journal

Geta skrev: Har aldrig läst min journal. Jag tror inte att jag skulle
bli gladare om jag visste vad som skrivits om mig.


ne det tror inte jag heller att jag skulle bli.. men det skulle vara fan så mycket bättre för då slipper jag gå omkring och gubbla på det istellet