Hata psykiatrin.

Mer
13 år 2 månader sedan #375662 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Hata psykiatrin.

Traxerity skrev: Jag har redan en sak jag kan gå emot psyket med. Det är att manipulera dem med vilje. Typ låtsas att vara normal o sen när dom går så är man helt tillbaka till den man är.


Hehe, klassiker. -"O ja. Jag mår mycket bättre, tack för den nya medicinen.. Kan jag få bli utskriven nu"?

Det värsta är att de tror att de hjälper människor. Nötter.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 2 månader sedan #375663 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Hata psykiatrin.
Borde tacka psykopaterna för ett tips hur man kommer ur psyket. :lol:

Som en vis man sade "ur något dåligt så kommer där något bra". :rolleyes:
Mer
13 år 2 månader sedan #375761 av björk
Svar från björk i ämnet Hata psykiatrin.
-BORDE INFÖRAS EN LAG MOT TVÅNGSMEDICINERING :!:
Mer
13 år 2 månader sedan #375860 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hata psykiatrin.

zoegas skrev: Till exempel så är jag tvingad att ha en psykologkontakt med en snubbe som är så verklighetsfrånvänd att han antagligen äter neuroleptika själv. Han ljuger, manipulerar, provocerar och förvränger. Han är nedlåtande och falsk och ibland rent ut sagt elak. Och han har ett ego lika stort som en varmluftsballong och innehåller samma sak. En sann Dr.Jekyll/Mr.Hyde.


Be att få en annan psykolog, därför terapin blir meningslös om du tycker så om honom. En psykolog kostar nog 500-1000 kr per timme, så det är en ganska dyr insats som du får. Vilken typ av psykoterapi är det som du får?
Mer
13 år 2 månader sedan #375897 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hata psykiatrin.
He, he, det går att snacka med psyk, de har aldrig tvångsmedicinerat mig med sprutor, jag har utan problem låtit dem sticka mig och jag har snacket och tugget för att snacka för mig, så no problems med psyk! Trots allt, att de finns har räddat livet, så långt på mig!

Då skulle ni höra mig när jag är arg! :mrgreen:

[youtube:14wd8ykj]Kr_O6gDujL8[/youtube:14wd8ykj]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 2 månader sedan #375921 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Hata psykiatrin.
Du kan inte tvingas att gå i terapi eller träffa en psykolog. Vårdpersonalen kan alltid försöka övertala dig, men du har rätt att säga nej ändå. Hur motiverar de det här tvånget? Har du tvång i öppenvård?
Även om du har det tror jag inte de kan tvinga dig att gå till just en psykolog, det brukar mer handla om att sköta medicinering och ha kontakt kring den.

Jag har blivit både tvingad och övertalad till mycket. Ibland har jag mött såna som gjort mig illa, dem är jag arg på.
Sedan har jag också mött många bra som verkligen försökt sitt bästa och tänjt på regler för att försöka hjälpa mig. Med tanke på vad du varit med om är det inte så konstigt att du är arg.

Trots det jag varit med om hatar jag inte psykiatrin, och jag känner inte heller något behov av att hämnas på något sätt. Det är många saker jag kan vara förbannad på, men om man bara fokuserar på det och tänker att allt är skit så förstör man bara för sig själv i längden.
Det finns många idioter där ute. Men det finns också många där som försöker hjälpa dig, ibland lyckas de och ibland lyckas de inte.
Om du bara ser dem som onda och illvilliga och tar till våld, blir det du som blir förloraren.