Tillåtet förolämpa patienten

Mer
12 år 7 månader sedan #429883 av Ready
Det verkar som att psykiatrin skiljer sig från övrig sjukvård på så sätt att det är tillåtet att förolämpa och förnedra patienten inom psykiatrin. Har ni också upplevt detta?
Mer
12 år 7 månader sedan #429886 av Fantasio
En stolle till vårdare hånade mig. Han hade en tröja på sig från Kriminalvårdsverket, han var väl gammal fångvaktare. Vi var några som spelade kort och jag blev orolig och reste mig upp och travade runt. "Hö-hö-hö, restless legs" bräkte han.
Mer
12 år 7 månader sedan #429888 av Ready
Det verkar som att vi med diagnosen schizofreni retar upp psykiatripersonalen mest.
Mer
12 år 7 månader sedan #429889 av Geta
Det tycker inte jag var så allvarlig förolämpning, Fantasio.

Tror inte att psykiatripersonalen retar sig speciellt på oss med schizofreni. Vi anses nog vara ganska beskedliga.
Mer
12 år 7 månader sedan #429892 av zoegas
fantasio: Nä, det var väll en feltolkning.. (från hans sida då han inte förstod att hans tröja skapa bekymmer.)

Men helt klart. De som jobbar inom psykiatrin har en förmåga att nedvärdera en som om man vore mindre.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 7 månader sedan #429893 av Ready

Geta skrev: Tror inte att psykiatripersonalen retar sig speciellt på oss med schizofreni. Vi anses nog vara ganska beskedliga.


Det verkar som att reaktionen kommer av att vissa patienter inte lever upp till psykiatripersonalens fördomar om schizofrena.