Tillåtet förolämpa patienten

Mer
12 år 7 månader sedan #430182 av Poppy
När jag var inlagd för åtta år sen var tydligen personalen på det stället helt dumma i huvudet och respektlösa. Jag minns ingenting av det, jag var rätt dimmig hela vistelsen, men jag får väl lita på min man och mina föräldrar när dom säger det.
Mer
12 år 7 månader sedan #430203 av Brygga
Det svåraste är väl när man har ett självdestruktivt beteende och när man förefaller vara "deviant". Då det då uppstår stigmatiserare.
Mer
12 år 7 månader sedan #430206 av Admin1
Traxerity,

En engelsk undersökning kom fram till att ungdomar var värst på att diskriminera psykiskt sjuka t.ex genom att skrika förolämpningar. Men naturligtvis gäller det inte alla ungdomar utan det finns en grupp antagligen som håller på med sådant.
Mer
12 år 7 månader sedan #430212 av Traxerity

Admin1 skrev: Traxerity,

En engelsk undersökning kom fram till att ungdomar var värst på att diskriminera psykiskt sjuka t.ex genom att skrika förolämpningar. Men naturligtvis gäller det inte alla ungdomar utan det finns en grupp antagligen som håller på med sådant.


Tack jag vill höra att du sade somliga. För annars känner jag mej inräknat i deras onda beteende. :fiol
Mer
12 år 7 månader sedan #430281 av killergirl
Inom Psykiatrin har jag aldrig blivit förolämpad tvärtom dom gör det mesta bra för mig och är alltid vänliga och lyssnar...Synd bara att deras tid är så kort....Men när jag låg inlagd nu när jag opererades märkte jag att vissa där i personalen behandlade mig som om jag vore luft...typ pratade över huvudet..och ofta ifrågasatte alla mina mediciner och om jag verkligen böhövde sömnmedicin i den mängden ...öhhhhhh ja annars hadde jag inte tagit all den medicin liksom....
Mer
12 år 7 månader sedan #430285 av Brygga
Jag hade enbart positiva intryck av personalens attityd, den senaste gången. Frånsett att jag vaknade väldigt tidigt på morgnarna, när nattpersonalen ännu var kvar. Vad nu det berodde på.