Psykiatrin i GBG

Mer
18 år 6 månader sedan #24606 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Psykiatrin i GBG
När jag lämnade skåne så fick jag en remiss och journalkopior i handen och tydligen trodde min läkare där att jag skulle fixa allt själv sen. Men två månader har gått och jag har inte lyckats få i väg papprena än......
Men jag måste måste måste göra det den här veckan, om jag så måste be en vän följa mig till posten.
Mer
18 år 6 månader sedan #24607 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykiatrin i GBG
Hej Abzu! Skickar lite upplysningar till dig. Du skall få några telefonnummer av mig.

Det första går till sekreteraren på Villa Öster. Det är 031/3436219 Du frågar där om Thomas Brobäck är inne, (Min kontakt man) Och lägg fram ditt problem. Läkaren heter Mats Gustavsson.

Det andra är att du får telefonnummret till mitt personliga ombud. Det är vx 031/502500 eller direkt Madeleine Hammar 031/242050

Du kan också skicka e-post <!-- e --><a href="mailto:hammar.madeleine@telia.com]hammar.madeleine@telia.com[/url]<!-- e -->

hemsidans adress är <!-- w --> www.brackediakoni.se <!-- w -->

Jag hoppas detta hjälper dig annars kan du skicka mejl till mig så följer jag dig till posten.

adressen är; <!-- e --><a href="mailto:nissegossen100@hotmail.com]nissegossen100@hotmail.com[/url]<!-- e -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 6 månader sedan #24608 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Psykiatrin i GBG
Tack så jättemycket Nissegossen! : )

Jag var precis och skickade papprena nu faktiskt, med rekomenderad post så att det kommer fram snabbt och säkert. Så nu är det bara att vänta på att dom hör av sig och se om Centrum-öst tar emot mig. Det finns ju särskilda psykosenheter tydligen, så jag kanske hamnar på nån sån i stället.
Mer
18 år 6 månader sedan #24613 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykiatrin i GBG
Suck! Villa Öster är en psykosenhet. Annars hade du hamnat ute i Angered!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 6 månader sedan #24619 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Psykiatrin i GBG
Järntorget har en psykosenhet tror jag, den är nog närmast mig nu skulle jag tro.
Mer
18 år 6 månader sedan #24623 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykiatrin i GBG
Då är det Centrum inte Öster. Jag känner inte till Järntorget, men tidigare har det legat psykosmottagning både på Masthuggstorget och Nordostpassagen, kanske är det så att du får komma dit. Det var länge sedan nu men även Fjärde Långgatan har haft en mottagning.

Alla dessa ligger bara någon eller några hållplatser med buss eller spårvagn från Järntorget sett. Egentligen skulle man kunna gå dit på en tio minuter från Järntorget.

Inom ett par minuters gångväg från Järntorget hittar du också allaktivitetshuset Centrum. Det har en kristen prägel. Min psykolog i sjukhuskyrkan är ofta där. Hon heter Birgitta Fält.
Där kan du även frå sitta ifred på internet.

Hoppas det är till någon hjälp. MVH Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum