Behandling utifrån patienten eller diagnosen

Mer
19 år 10 månader sedan #1772 av Johan
Jo, det verkar lite konstigt att du först fick Haldol av en läkare men sedan inte av en annan och dessutom inte ens fick lugnande. Jag tycker de borde lyssna mer på patientens önskemål.
Mer
19 år 10 månader sedan #1773 av Admin1
Hej, Abzu!

Jag tror att psykiatrikern på sjukhuset tvivlade på att din diagnos var rätt. Därför avvaktade han med medicinering. Det är enda orsaken till varför de väntade. Psykotiska besvär kan också framkallas av missbruk och inte bara sjukdomar med psykoser.

Admin
Mer
19 år 10 månader sedan #1775 av Abzu
Jag hade ingen diagnos sen tidigare, men det var dom heller inte intresserade av. Dom ville överhuvdtagen inte läsa min gammla journal trots att jag hade en som sträckte sig över de två senaste åren.
Ska jag vara ärlig så betedde dom sig inte särskligt professionellt då dom inte kollade upp nånting trots att jag sa att det fanns journaler på mig både i öppenvården och studenthälsan, dom var inte intresserade av nått jag sa.
Dom har inte ens bett att få ut min journal från studenthälsan till min pågående utredning.
Mer
19 år 10 månader sedan #1779 av Admin1
Hej, Abzu!

Hur kan du veta att de inte kontaktat Studenthälsan eller att de har din gamla journal?

Admin
Mer
19 år 10 månader sedan #1782 av Abzu
Dom måste ha mitt skriftliga tillstånd för att få ut journalen från Studenhälsan eftersom den är en fristående enhet och det har dom inte bett om.
Journalen från öppenvården har dom, den är dock inte mycket att ha, men det var ingen som tittade i den på dom två veckorna jag var inlagd, det medgav läkarna att dom inte hade gjort.

Det kan jag säga att jag är inte den enda som finner det underligt, både psykiatern på Studenhälsan och personalen på Rehab har rynkat pannan åt det.