Diagnos

Mer
8 år 11 månader sedan #739565 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Diagnos
Jag har träffat 5 läkare under dom senaste 2 årena. De säger Schizoaffektiv eller Bipolär sjukdom 2. Min första läkare jag hade när jag kom in på öppenvården sa att "Du kommer bli helt frisk". Han sa det inte direkt, men efter ett år så uttalade han så. Förstår inte hur en läkare kan vara så säker på sin sak. Men hans ord stärker en ändå. Många människor märker inte av att jag är sjuk. Men inom sig har man ångest i varierande styrka. Men det märks väl inte alltid och jag förställer mig inte. Oftast har människor märkt av mera, när jag varit mer manisk än deprimerad.
Mer
8 år 11 månader sedan #739567 av Geta
Svar från Geta i ämnet Diagnos
Till mig sa en överläkare att jag kommer att få ta antipsykotika hela livet. Där uttalades inget om att jag skulle bli frisk.
Mer
8 år 11 månader sedan #739568 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Diagnos
Mig ville en tokstolle ha in på gruppboende, fast det var inte en läkare som sa det.
Mer
8 år 11 månader sedan #739579 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Diagnos
Schizofreni, tveklöst...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #739768 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Diagnos
Det är inte så lätt heller om alla t.ex här blev friska att komma tillbaka till samhället, eftersom man haft schizofreni. Man kan få svårt att få jobb och man riskerar diskriminering på grund av sin tidigare diagnos. Det kan nog bli så att diagnosen finns kvar trots att man är frisk.
Mer
8 år 11 månader sedan #739772 av Geta
Svar från Geta i ämnet Diagnos
Man har hål i sitt CV som inte är så lätt att förklara för en arbetsgivare.