Vilka är värst?

Mer
7 år 8 månader sedan #854232 av björk
Svar från björk i ämnet Vilka är värst?

Drummer skrev: Många anarkister och även kommunister brukar oftast inte gilla Polisen! Polisen är en auktoritär rörelse som många vänstermänniskor inte klarar!


När jag
har vänt mej, till polisen har de avstyrt mej för att jag inte haft den "typen" av skriande i rösten.
(De, tyder på att polisen innehaver kommunistiskt påbrå.) Det som krävts har inte räckt.
Jag har inte varigt, tillräcklig. Som jag ser de lyssnar de hellre på ngn hektisk arab.
Men så är de ju malmö. dohh. Jag anser den som vag o klen. Så vi har splittrade uppfattningar.
Men det är okej! :!:
Mer
7 år 8 månader sedan #854236 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilka är värst?
I de skolor som jag gått förekom inte aga och jag är äldre än vad du är, Nissegossen.
Att visa respekt för läraren menar jag. På så sätt ska läraren ha auktoritet. Nu skäller
föräldrarna ut lärarna om deras barn inte fått godkända betyg.
Mer
7 år 8 månader sedan #854240 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Vilka är värst?
En hektisk arab säger du! Dom brukar ju ofta ha en Blatte attityd som få Poliser tycker om!
Mer
7 år 8 månader sedan #854250 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vilka är värst?
Jag har inte något emot någon av dem, trots min bakgrund.
Mer
7 år 8 månader sedan #854255 av björk
Svar från björk i ämnet Vilka är värst?
(Av yttersta vänlighet) Från min sida anser jag dem vilja ha den där
den dära ytterlighets polemiken. Som andra kanske inte har eller
avsaknar. Då visas ingen respekt eller hänsyn till detta när det istället skulle
kunna leda till framgång. Att de inte är tillräckligt intresserande! Sen var dom/dem slår
till är en annan femma det är inte den sorts debatt som jag för! Då slår de istället ihjäl
rent av myror. Metafor artat ! Jag vill gärna ha vänlig ton därför att jag är insatt.
Mer
7 år 8 månader sedan #854259 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilka är värst?

Geta skrev: I de skolor som jag gått förekom inte aga och jag är äldre än vad du är, Nissegossen.
Att visa respekt för läraren menar jag. På så sätt ska läraren ha auktoritet. Nu skäller
föräldrarna ut lärarna om deras barn inte fått godkända betyg.

Den lärarinna jag hade i femte klass tolv år gammal gav mig en bok för flit och framsteg, om det nu var i sjätte klass när jag skulle börja högstadiet och byta skola i aulan det året. En Brorsdotter till mig hade samma lärarinna i samma skola och berättade för mig att klassen hade noll respekt för henne och mobbade henne ut från skolan och hennes son som jag träffade som grabb när lärarinnan tog oss till sin lägenhet där hennes son var, som då var yngre än mig träffade jag den enda gången han tog över klassen den terminen och när jag hörde min brorsdotter berätta blev jag till sinnes och tänkte, jag måste stötta henne på sin ålders höst. Hon stod inte att få tag på i telefonkatalogen, men hennes son som jag förmodade var han fick jag kontakt med när jag ringde honom och han gav mig numret till hans mamma och jag bara kände, jag måste bara göra detta för henne. Hon som i sin ålder som ung lärarinna hade koll på oss ungar i klassen och jag sade några ord på vägen till henne i luren, bara för att jag måste ingjuta mod i henne och ge henne upprättelse från det hon varit med om!

Om nu inte aga, vad skall man göra för att fånga ungarna i undervisningen när de tar för givet att inget straff kommer som en följd av vad de gör i klassrummet? Nej, upprätta det gamla där ungarna lär sig respekt för sin lärare och där läraren inger respekt i klassen och det experiment som började på 50-talet är passé och tillhör ett gammalt försök till demokrati i skolan där verkligheten har sprungit ifrån de gamla idealen, för att ungar är ungar och de testar alla gränser, någonstans får det vara stopp!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum