Varför försöker psykiatrin ALLTID hitta minsta lilla fel?

Mer
6 år 8 månader sedan #960542 av Nissegossen
Folk inom vården vill uppfostra dig, till att snällt ta din medicin och de tar in dig av den anledningen, så länge du slåss med dem, ju hårdare sitter du på. Ta snällt din medicin är min rekommendation, det blir inte de som ger sig! Vad är alternativet?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #960584 av Undrande

Inwatto skrev: Till mig har de förklarat att de försöker hitta fel för att se vad man behöver hjälp med.

Håller inte med om att de behandlar en som ett djur. Det kostar ju pengar för dom om man blir sjukare än nödvändigt...

Mjea, de får ju pengar från en central budget.
Mer
6 år 8 månader sedan #960586 av Inwatto
Undrande,

förvisso är det så att pengarna kommer från staten, men budgeten är stram och de vill nog ha lön hellre än göra folk sjuka. Det sistnämnda klarar vi så bra själva...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 8 månader sedan #960588 av Undrande

Nissegossen skrev: Folk inom vården vill uppfostra dig, till att snällt ta din medicin och de tar in dig av den anledningen, så länge du slåss med dem, ju hårdare sitter du på. Ta snällt din medicin är min rekommendation, det blir inte de som ger sig! Vad är alternativet?

När jag låg inne var det flera patienter som "vann".

Egetligen kan man ju säga att det är ett race om vem som är mest intelligent, stark och psykopatisk samt har förmåga att se hur saker funkar.
Mer
6 år 8 månader sedan #960589 av Undrande

Inwatto skrev: Undrande,

förvisso är det så att pengarna kommer från staten, men budgeten är stram och de vill nog ha lön hellre än göra folk sjuka. Det sistnämnda klarar vi så bra själva...

Från landstinget för det mesta, och inte kan du sänka löner sådär bara, det vore dessutom oetiskt, läkaren kan ju då muta dig och säga: Inwatto, du kan väl vara frisk en månad nu så får jag 40k extra, du får 10k till din usla sjukpenning?
Mer
6 år 8 månader sedan #960593 av Inwatto
OK, psykiatrin får pengarna från landstinget noga räknat. Jag hade fel där. Men, budgeten är stram och ingen i psykiatrin vinner på att göra folk sjukare. De måste "klämma" lite på patienten för att se hur den mår. Och det känns! Framför allt om man är överkänslig och paranoid.

Prata inte med hat i munnen!