Varför försöker psykiatrin ALLTID hitta minsta lilla fel?

Mer
6 år 8 månader sedan #961068 av Geta
Jag tror att det är stor skillnad på hur man blir bemött vid CP och vid schizofreni. Vi ses inte som några gulliga barn, då vår sjukdom debuterade i sena tonåren.
Mer
6 år 8 månader sedan #961075 av IngeF
Mange tror fortsatt på den schizofregene mor. CP vil fotsterke en slik hypotese i.manges øyne. Bruno Bettelheim var en svindler og en akademisk sjarlatan, men hans ideer lever i beste velgående.
Mer
6 år 8 månader sedan #961128 av Undrande

Geta skrev: Varför ska man se på TV hela natten?

Ja, man kanske inte kan sova? Lite trist att titta tak? Det kan få tankarna att vandra vidare en aning iaf.

Jag ifrågasätter nog mer varför du vill se på TV alls, TV duger normalt (några få undantag) bara till att ha som sällskap på natten. Och innan någon börjar tala om ljus etc, man kan vända sig om så man inte ser men hör TVn, sen om det känns bättre att vända sig igen, gör man det.
Och på radio tenderar det att vara musik.

Du sover ju på 2,5 imovane. Jag fattar, du kan ju sova bort hela livet då när det är meningslöst, vilket en natt på psyket är.
Mer
6 år 8 månader sedan #961130 av Geta
Jag tyckte att det var jätteintressant på psyket för 12 år sedan som jag var inlagd senast. Jag wallraffade.
Mer
6 år 8 månader sedan #961134 av IngeF
Omtrent som Nellie Blye eller Anna Odell.
Mer
6 år 8 månader sedan #961195 av Admin1
Pockettidningen R placerade 5 personer på mentalsjukhus 1975 för att wallraffa. Tre personer simulerade psykisk sjukdom, men blev avslöjade efter en vecka.
www.viska.se/nyheter1/12-kritik/7073-rep...psykisk-sjukdom-1975