Hur får man makt över chefsöverläkare och överläkare

Mer
6 år 3 månader sedan #1016803 av Richard
Jag hade en tanke på att söka en ledig tjänst som sjukhusdirektör för Ängelholms sjukhus. Nån fick kicken för att budgeten gick minus, nån hade en militär kaptensutbildning, jag har ingen utbildning alls, men självklart skulle jag kunna sköta ett sjukhus! :joker
Mer
6 år 3 månader sedan #1016810 av memphis
Mer
6 år 3 månader sedan #1016815 av Nissegossen

Geta skrev: Du behöver nog någon förvaltnings eller juristutbildning för ovanstående jobb.

Du torde för det första vara läkare, tror att det är ganska svårt annars. Detta för att de är en beslutande instans och är man inte läkare skulle vårdpersonal rasa mot det och säga de har ingen kompetens att döma ut läkare.De skulle aldrig godkänna det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1016829 av Carmen Al Kebab

Nissegossen skrev: Du torde för det första vara läkare, tror att det är ganska svårt annars. Detta för att de är en beslutande instans och är man inte läkare skulle vårdpersonal rasa mot det och säga de har ingen kompetens att döma ut läkare.De skulle aldrig godkänna det.

Är det inte juristen som inspekterar vårdavdelningen och läkaren granskar journalen?
Mer
6 år 3 månader sedan #1016931 av Admin1
Det brukar vara läkare som inspekterar vården. Jurister kan vara med vid bedömningar om det kan vara lagbrott eller vid straffpåföljd. Fast ingen idé du tänker på sådana jobb. Du kommer aldrig dit.
Mer
6 år 3 månader sedan #1016960 av Carmen Al Kebab