Någon här som har klagat på vården till IVO?

Mer
5 år 11 månader sedan #1052693 av Nissegossen

krokus skrev: Nisse,
:hjärta

På vissa avdelningar får man inte ha bälte i byxorna. Lite jobbigt om byxorna är för stora. :)


Köpte en rejäl svångrem på marknad på Gustav Adolfs torg i stan, den använder jag varje dag. Fick ta den i stället för en längre det var pga att jag hade gått ned i vikt, så trotjänaren är tillbaka.

krokus, symaskin finns ju. Nål och tråd är vad som löser problemet. I värsta fall sätt dit en klädnypa...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1052694 av Geta
De brukar använda gasbinda för att hålla upp byxorna i hällorna, på psyket.
Mer
5 år 11 månader sedan #1053099 av krokus

Cider skrev: krokus, jag har läst att "särskilda skäl" kan gälla när det gäller händelser som är över 2 år gamla. Självmord kan jag tycka borde vara ett. Har du hört dig för med ivo om fallet med din pojkväns självmord inte kan räknas till "särskilda skäl"?

Detta visste jag inte om! Nu har jag redan skrivit ihop ett klagomål till Ivo. Tyvärr glömde jag skriva vissa saker, och skulle behöva komplettera. Får ringa dem och höra om jag får komplettera.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178194 av krokus
För några dagar sedan fick jag hem ett förslag till beslut angående min anmälan till Ivo. I detta förslag har de inte nämnt vissa grejer, som jag skrev om i min anmälan. Vill inte gå in på detaljer i forumet.

Hur som helst, jag har ett kort tag på mig att lämna in synpunkter på beslutet. Vet inte om jag orkar, men samtidigt har jag sovit dåligt de senaste nätterna. Ska nog ta quetiapin i natt och försöka skriva ihop lite synpunkter imorgon, om jag får sova gott! Jag vill ju att de berörda idioterna ska skämmas! Jag vill inte heller att någon annan patient ska behöva gå igenom liknande saker som min dåvarande pojkvän gjorde.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178247 av Admin1
Det är ovanligt att klagomål till Ivo leder till att vården blir fälld. Tror det är bara 3 % av anmälningarna där vården verkligen gjort fel.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178251 av Loni
LVO gör inte ett skit. Men när dom gör det så är det tex på nyheterna. Du kan kontakta tv, radio och tidningar. Man kan göra det anonymt. Där kan man få enorm stöd och hjälp.