Någon här som har klagat på vården till IVO?

Mer
4 år 8 månader sedan #1178577 av Kn@sen
Har anmält en mottagning, de tog upp ärendet, men då jag inte ville nämna personliga saker utan sa generella. Tog de beslutet att lägga ner ärendet med motiveringen, att det inte kunde bevisa att det var en fara eller nåt liknande.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242143 av Rrusheflower
Vården, vilka idioter. Min läkare säger att han skickat in sjukintyget för en vecka sen men dom på försäkringskassan säger att dom inte fått in nått. Nu har jag bara en vecka kvar att skicka in sjukintyg från läkare och jag vet inte vad jag ska göra. Ligger och gråter vaken på natten. Typiskt vården att utnyttja sjuka och vi kan inget göra annars får vi ingen medicin. Hoppas alla dör!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1242150 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Någon här som har klagat på vården till IVO?
be läkaren om ett nytt intyg eller att han ringer och förklarar för FK att han har skickat intyget till dem redan, går att ordna upp, prata om problemet med din läkare och hör vad han har att söga.

Jag har skrivit en anmälan till IVO men fick till svar att det rörde sig om brister i kommunikationen, men jag gick vidare till patientombudsnämden och fick svaret att de sj´kulle ta upp det till granskning. Läkaren jag ifrågasatte hade nör jag kom in i slutet på 2017 slutat, han ville väl inte bli granskad förmodar jag.
Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242166 av Nissegossen
Jag borde gjort det, jag var skitförbannad då en sköterska gjorde en felbehandling hon skulle bli prickad hon stack mig i ischiasnerven jag sade till henne nästa gång slår jag dig på käften om du gör om det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242293 av Admin1
Rrusheflower
Ring läkaren genast och berätta att Försäkringskassan inte fått ditt sjukintyg. Säker på att han fixar det åt dig.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242304 av sodergardfia
Skulle anmäla vården för ett slarvfel som gjordes i somras, men jag råkade radera klagomeddelandet och orkade intr skriva ett nytt. Det var inte till ivo, för man måste först anmäla till nåt jag inte minns nu vad det var.
Anmälan skulle ha gällt att det blev ett missförstånd när gyn skulle göra uppföljning efter att akuten hittat en cysta/godartad tumör stor som en tennisboll på min ena äggstock. Det blev ingen uppföljning först , för de hade läst anteckningar som gjordes en stund INNAN cystan:tumören upptäcktes och jag blev inlagd för observation. De tycks ha missat inläggningen ocksp inte bara datortomografin. Men det hela uppdagades när jag några månader senare frågade om uppföljning ... kort därefter fick jag operationen jag behövde. Men ändå!!!!