Kränkningar vanliga inom psykiatrin

Mer
16 år 10 månader sedan #80521 av Geta
tryskey,
det är modigt av dig att gå ut så här i media.
Det blir extra intressant när du kan rapportera från båda sidor både som patient och personal.
Mer
16 år 10 månader sedan #80539 av Admin1
Väldigt bra att du går ut i media, tryskey! Du har ju en enorm erfarenhet av inläggning och behandlingshem, eftersom du vårdats där i 8 år. Din historia inger hopp även för dem som tycker att situationen verkar hopplös. Hoppas att du fortsätter uttala dig för media.
Mer
16 år 10 månader sedan #80565 av Isa-Alise

tryskey skrev: sista repotaget var idag, finns att lyssna på under "Den slutna psykvården", datum 29/6:
www.sr.se/cgi-bin/p1/program/ind ... ramID=1637

Jag var ju med där och debatterade, som ni kanske gissar när ni hör debatten (några av er känner ju till lite av min historia).
Skötte jag mig ok? Svårt med direktsändning... :rolleyes:


Du är jätteduktig som är med i media... det är svårt och kan ge ångest efteråt även om man gjort mycket bra ifrån sig... det är en uppoffring som du gör för att hjälpa andra och för att förbättra vården och samhället... du kan verkligen vara stolt över din viktiga insats!
Mer
16 år 10 månader sedan #80616 av tryskey
åh, tack, va gulliga ni är!! Blir skitglad för erat stöd. det är ju faktiskt viktigast...
Idag på jobbet hade min chefs chef mailat henne och berättat att hon hört radioprogrammet och berättat hur stolta de var över att de hade mig som anställd. Undras hur de fick reda på att jag var anställd hos just dem? Hm. Antagligen har min chef berättat det vidare "uppåt", i och med att jag fick gå iväg och göra intervjun på betald arbetstid.
Nåja, det var ju smickrande, iallafall!
Hon pratade om att anställa mig som föreläsare inför ett projekt framöver där personalen ska fortbildas inom psykiatri, hoppas det blir något av det.

Nåväl, känns skönt att de reagerade positivt på det. Var rädd en stund för att jag skulle få skit för att jag var kritisk mot psykiatrin, man vet ju aldrig. Skönt att även min chefs chef tyckte jag sa bra grejer, får kanske behålla jobbet ett tag till, m.a.o.? :lol: