På rätt väg

Mer
19 år 4 månader sedan #8071 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet På rätt väg
Jag vet inte själv vad som är sant, men jag vill nog tro på mig själv. Eftersom det är ett samspel mellan alla människor, så vill jag inte kalla det att jag är besatt.

Detta att det finns de som är medvetna och de som är omedvetna, gör att de som är omedvetna mer möjliga att manipulera än andra, de märker det inte ens. Dessa är de som är de verkligt "besatta".

För den som är medveten och har kommit igenom och överlevt, är det möjligt att genomskåda de som försöker manipulera en, och att vara vaksam och pröva var och en ande som kommer till en.
Detta måste vi göra.

Självklart får vi inte skada oss själva eller andra med vårt vetande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 4 månader sedan #8072 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet På rätt väg
-
Mer
19 år 4 månader sedan #8073 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet På rätt väg
Tja... eller att ta disken eller att städa upp där hemma, vi behöver nog inte gå speciellt långt för att hitta de som inte gör något alls.

Det kanske är så, att i det lilla sker något stort.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 4 månader sedan #8077 av Geta
Svar från Geta i ämnet På rätt väg
Scorn!
Dina målningar är så fantastiska. Du skrev
tidigare om att visa flera.
Mer
19 år 4 månader sedan #8090 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet På rätt väg
Scorn,

Du kanske skulle be att få kognitiv beteendeterapi mot paranoia. Jag har läst nyligen att kognitiv beteendeterapi ger bra effekt mot vanföreställningar. Kravet är nog att terapin riktar sig mot vanföreställningarna och inte annat t.ex depression.

Sajtens självhjälpsbok "Upp till Kamp" håller på att utarbetas. Den skall utges som pdf-fil. Jag undrar om din fina målning "Blickar" får användas för att lätta upp första sidan. Det skulle vara väldigt fint!
Du kan titta hur provupplagan ser ut just nu. Kommer att uppdateras ikväll.
www.viska.se/Kamp.pdf