Ut-ur-kroppen upplevelser

Mer
19 år 2 månader sedan #9345 av Zedd
Jag har vid några tillfällen upplevt att min "själ" eller "ande" eller vad ni vill kalla det, befunnit sig utanför min fysiska kropp. Första gången var när jag var frisk och jag var då väldigt tveksam till vad jag upplevt. När jag insjuknade undrade jag om upplevelsen kunde sättas i samband med min psykiska ohälsa. Varje gång har jag upplevt att en "ängel" eller "mästare" talat till mig. Jag har fått höra detaljerade förutsägelser om vad som kommer att hända i mitt liv. Efter upplevelserna skrev jag ner allting i en fil i min dator. Saken är den att allting har stämt hittills och jag TROR därför att upplevelserna är verkliga. Förutsägelserna jag fått om mitt liv var väldigt detaljerade och jag bedömer att sannolikheten att det skulle vara en tillfällighet att dessa händelser verkligen stämt in, är mindre än en på miljonen. Är det någon annan som haft dessa upplevelser? Några funderingar?
  • Niklas
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9347 av Niklas
Svar från Niklas i ämnet Ut-ur-kroppen upplevelser
Det faktum att många personer medan de var utomkroppsliga observerade detaljer som de annars omöjligen skulle kunna ha vetat något om tyder på att psykologernas teorier om utomkroppsligt medvetande inte räcker.
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9349 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Ut-ur-kroppen upplevelser
tillståndet är dissocativt och kan vid längre perioder få själen att komma i ett psykotiskt tillstånd. Försök att inte se framtiden, det är minnen av det förflutna som stämmer.

/mvh
Mer
19 år 2 månader sedan #9352 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Ut-ur-kroppen upplevelser
-
Mer
19 år 2 månader sedan #9353 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ut-ur-kroppen upplevelser
Det har jag också varit med om en gång.
En utanförkroppen upplevelse
Utan att vara sjuk eller något annat
dramatiskt.
När man har så tunna filter som schizofrena
har så är det nog lätt att uppleva både det
ena och det andra som är övernaturligt.
Mer
19 år 2 månader sedan #9359 av bara_på_låtsas
läs castaneda, det du upplever är på riktigt!