svårt att se människor i ögonen

Mer
19 år 2 månader sedan #9470 av Galen
Jag har det problemet också. precis som du beskriver det. det känns som om de snor en bit av min själ.
Mer
19 år 2 månader sedan #9473 av Nissegossen
Ögonen är själens spegel.......

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Undrande-
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9483 av Undrande-
Svar från Undrande- i ämnet svårt att se människor i ögonen
Som nissegossen säger är ögonen själens spegel. Det betyder att du inte alls upplever ngt sjukt, så länge du inte låter tankarna vandra iväg.

Jag tar stil noct sedan många år i perioder, det är ett mkt bra sömnmedel som även kan verka uppåt om man tar 2 eller fler.
jag tog 16st en ggn, tog en, kunde inte somna, en till, o en till, efter no5 minns jag inte mer, men hej vad grejer jag uppfunnit under den natten, nya flygplan och allt möjligt vansiningt. Lite som nissegossens skostek.

Men du kan ju ta en ochg vara vaken och se om det blir bttre, gör dock gärna, nästan tvunget, uppehåll med stil noct efter 3 månader, minst 3 månader fri sen. Du kan byta sort, det räcker, sonata är ganska bra, även imovanklonen utan bitterbismak duger.
Mer
19 år 2 månader sedan #9484 av liro01
dalo,

Undrar hur du skulle känna dig som malande politiker inför en sovande kongress
:D

Det kan faktsikt ha med din röst att göra. Nu vet jag inte hur den låter, men jag har bekanta jag inte kan lyysna på, de "mal" på ngt konstigt sätt.
Själv är jag mer teatralisk och skrikande, så du har inget val, du ska lyssna
:D.
Mer
19 år 2 månader sedan #9486 av tryskey
kan bara säga att jag också har samma problem.
men jag tränar på det ihop med min psykolog (för han märder det ganska tydligt, såklart).
Visa ögonblick, när jag berättar vissa saker, ska jag titta honom i ögonen. Sedan får jag vila ett tag, så prövar vi igen.

...och det hjäper! :D
Mer
19 år 2 månader sedan #9487 av Geta
Det har jag märkt att om folk inte lyssnar när
jag talar så får jag en alltmer entonig röst.
Tvärtom om jag förstår att personen hör så
blir rösten mer livlig och att jag blir mer inspirerad
att prata.
Det hade jag aldrig varit med om förut som när jag
gick i psykoterapi att sitta och tala med någon i en
timma. Det var lyxigt.
Det värsta är när folk börjar gäspa.
Ögonkontakt har jag mer börjat tycka vara positivt.