Är det allt?

Mer
15 år 1 månad sedan #201261 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Är det allt?
Det kan också vara tvärtom. Jag hade allt - ett riktigt Svenssonliv med villa, barn, jobb och Volvo - och så bara rasade allt som ett korthus. Jag har tvingats inse att meningen med livet inte var allt det där som alla försöker fylla sina liv med, men jag har heller inte hittat vad det skulle vara istället.

Barnen förstås, men förutom dem? Det måste ju finnas mer...
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #201292 av Melun
Svar från Melun i ämnet Är det allt?
Jag sitter i samma situation. Men jag har övergått från döden till livet,
så även om jag dör så får jag leva i evighet.
Även om det här livet har gett mig en dödsönskan, så väntar ett värdigt liv mig i evigheten.

Jag har hjälp människor att få helig Ande i sitt liv och om ni vill leva ett ärligt, kärleksfullt och sant liv i evighet,
så är jag inte fel person att vända sig till. Kan hända att jag kan göra nåt för er om ni vill ha hjälp.
Mer
15 år 1 månad sedan #201348 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Är det allt?
Varför skulle man vilja leva i evighet? Jag kan ju knappt bärga mig tills jag dör...
Mer
15 år 1 månad sedan #201409 av Ready
Svar från Ready i ämnet Är det allt?

Fantasio skrev: Födsel, lekskola, skola, lumpen och sedan förvärvsarbete. Har jobbat inom industrin sedan jag var 18 och är i dag CENSUR år gammal.

That's it! I've got nothing to show for. Ingen utbildning värd namnet och ett hjärndött arbete som en schimpans skulle klara.

På den romantiska fronten har det varit bleke hela tiden. Ingen damsel in distress för mig.

Nu sitter jag här och tycker synd om mig själv, men det kan jag väl få göra. Jag känner mig lurad av livet. Jag fick aldrig någon utbildning. Jag fick aldrig någon kvinna. Jag fick fuck all. Jag har blivit en bitter gammal man. *Ryser*


Jag känner igen mig i din situation, jag tror dock inte att dem som har villa, volvo, vovve är så mycket lyckligare. Jag börjar acceptera att jag har fått schizofreni och att mitt liv därför är mycket begränsat.
Mer
15 år 1 månad sedan #201412 av Ready
Svar från Ready i ämnet Är det allt?
Visst skulle det vara kul att träffa en flickvän, men inte ens det ger nog fullständig lycka.
Mer
15 år 1 månad sedan #201426 av Ready
Svar från Ready i ämnet Är det allt?

PSR skrev:

Ready skrev: Visst skulle det vara kul att träffa en flickvän, men inte ens det ger nog fullständig lycka.

Ett vanligt misstag är nog att man tänker OMM bara ditten eller datten inträffar, då minsann blir allt bra. Tror inte det är något bra tankesätt utan leder fel. Jag har roligt utan Hulda. Men är ganska säker på att jag skulle få ännu roligare om vi blev tillsammans.


Det är väl lite det som är religion för mig att må bra i nuet.