Hur var det första gången du insjuknade?

Mer
18 år 10 månader sedan #18349 av Moonlight
Förstå gången jag insjuknade i depression och tvångstankar var när jag var 17 ungefär, sedan blev jag frisk sedan insjuknade jag igen med depression, tvångstankar samt paranoia.
Mer
15 år 5 månader sedan #160473 av AnnKatarin
Jag vet att detta är en mkt gammal tråd, men jag vill svara ändå.
Jag jobbade på en skola, arbetade ca 110%. Fick för mig att en kollega gav mig tips på vad som kom att hända i mitt liv. En del saker föll in och jag fick panik över att det andra skulle falla in också. Gick omkring i tre veckor och siffror fick en stor mening för mig. JAg såg väggar rasera, par som satt och kysstes och massa annat. Jag var rädd mest hela tiden. Det är jag fortfarande när jag får skov. Ja, det var nog allt för mig! Hare :hjärta
Ps Jag var 25 år Ds
Mer
15 år 5 månader sedan #160503 av aspie
Jag "insjuknade" inte, men som autistiskt barn gick jag i sandlådeterapi som jag mycket bra kommer ihåg.
  • Joppe
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #160518 av Joppe
Svar från Joppe i ämnet Hur var det första gången du insjuknade?
Jag jobbade mycket övertid vid tiden för mitt psykosutbrott. Pendlade långt en och en halv timme varje dag (3 tim/dag). Lite missbruk (cannabis) i bakgrunden.
Såg olika "hallisar" men tolkade det inte som hallisar. Färger verkade klarare, mycket symbolik i reklam, tidningar, media, som ständigt medförde "budskap". Jag var på min vakt hela tiden.
Starkt försämrad självkänsla stundtals, uppjagad och stressad ibland.
Förstod ej att det var psykos.
Det höll på intensivt i ca. 2-3 månader.Ingen medicinering, inga vårdåtgärder under den tiden. I slutet blev jag förkyld, och sen mådde ganska dåligt länge.
Mer
15 år 5 månader sedan #160526 av bonnie
Jag jobbade jobbade och jobbade.. sen gick jag hem och jobbade hemma.. tog hand om familjen och efter några månader small det till på jobbet då marken började gunga och jag föll till golvet och kunde inte gå... Jag var 24 år, var övertygad att alla hatade mig på jobbet och började höra viskningar riktade mot mig. Någon av mina anställda snodde tom min mobil så det gjorde inte saken bättre! Hade dessutom en psykopat till chef som knäckte mitt självförtroende totalt! Har inte kunnat jobba sedan dess är nu 27 år...