En hemlighet.

Mer
18 år 5 månader sedan #27640 av Saari
En hemlighet. skapades av Saari
Ingenting har någonsin verkat så sant som när man mår dåligt. Aldrig har tankesättet jämtemot världen varit så klart.

Jag har funderat på en sak. Jag tror att de som mår dåligt, de som blir "galna", psykiskt sjuka, har upptäckt någonting. Jag tror att vi upptäckt saker som de övriga friska människorna är omedvetna om, lyckligt ovetandes men ack så dumma.

Så vem är det som är sjuk och vem är det som är frisk? Är det verkligen sunt att låtsas som att alla konspirationer världen över växer, är det särskilt friskt att blunda för vad som är sanning? Vad är frisk och vad är sjuk?

Du kanske vet.
Mer
18 år 5 månader sedan #27641 av Geta
Svar från Geta i ämnet En hemlighet.
Det konstiga som jag upplever det, är att ena dagen
tror jag på konspirationer och nästa dag när jag
tagit någon extra Risperdal är allt lugnt omkring
mig.
Mer
18 år 5 månader sedan #27642 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet En hemlighet.
Var oxå inne på det att alla omkring mig levde i okunskap kring den sanning jag visste om.
Mer
18 år 5 månader sedan #27644 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet En hemlighet.
För mig är det precis tvärt om :lol:
Mer
18 år 5 månader sedan #27653 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En hemlighet.
Jag tänkte aldrig när jag var sjuk att vanföreställningarna jag hade var sanning. Även i min sjukaste period trodde jag mest på att det var vanföreställningar, även om jag ibland trodde att det fanns ett uns av sanning i det.

Det jag saknade akut var att samtala och diskutera min vanföreställningar med någon. Läkare har jag läst undviker att diskutera vanföreställningar eftersom de blir generade av det på något sätt. Jag tror att vården måste bli bättre på att lyssna, diskutera och förklara vanföreställningar. Jag tror det är viktigt för att kunna gå vidare och för att kunna återhämta sig.
Mer
18 år 5 månader sedan #27658 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet En hemlighet.
Min läkare var inte direkt ovillig att höra mina vanföreställningar... hon var faktiskt intresserad.....det värmde... :)