Tom i huvudet

Mer
10 år 9 månader sedan #599594 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tom i huvudet
Frankie och CountZer0, kan här vara läge att sänka psykosmedicinen om ni har en sådan, något. Detta eftersom man skall eftersträva en så låg dos som möjligt och kanske, men bara kanske, lite symptom på psykossjukdomen om ni har någon. Jag ligger på nedre gränsen av dos mot psykoser och hör från och till röster varje dag, men inte så mycket utan att jag kan hantera det. Man får när man är där i gränslandet hur mycket uppslag som helst till allting. Skaparkraft och kreativitet ligger på topp, se bara till att ni får sova på nätterna så får ni se att det aldrig är tomt i huvudet, utan tvärtom att ni känner er spirituella och faktiskt tror jag att man har trots vad alla säger en högre intelligens.

Man är som sagt långt ifrån neddrogad utan man har tillgång till sitt fulla intellekt! :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 9 månader sedan #599663 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tom i huvudet
Att vara tom i huvudet låter som tankestopp, men å andra sidan de brukar vara kortvariga. Tror inte det kan vara medicinen för då borde det varit så tidigare också. Du kan ju kolla i detta test om du har depression:
www.netdoktor.se/depression/arti ... epression/
Mer
10 år 9 månader sedan #599672 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tom i huvudet
Är man överdoserad har man färre tankar inom sig. Det gör medicinen och då kan det kännas tomt i huvudet pga att man får inga uppslag. Nej, en lägre dos och man är inte drogad, men minst sagt blir man tänkande! Jag tror ju definitivt att detta är sammankopplat med medicineringen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 9 månader sedan #599703 av krokus
Svar från krokus i ämnet Tom i huvudet

CountZer0 skrev: SNÄLLA NÅGON! Ge oss en kurs i hur man pratar!!!!!!

Jag går i en grupp med andra med Asperger på min mottagning där vi "lär" oss att samtala. Det kanske vore något för dig? Du kan ju fråga på din mottagning om det finns någon sådan grupp, även om du har schizofreni och inte Asperger.
Mer
10 år 9 månader sedan #599745 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tom i huvudet
Att inte ha något att säga tillhör min schizofreni och har inte med medicineringen att göra.
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #599816 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Tom i huvudet
Det kan ju va så, just med skrivandet, att jag grävt så mkt i mitt inre att det inte finns mkt mer att skriva om...