delayed post traumatic stress disorder from infancy

Mer
10 år 5 månader sedan #624649 av Admin1
Mjpop,

Rökte du cannabis i tonåren för det ökar risken att få schizofreni. Sedan om mamman har schizofreni eller psykoser så ökar de också risken att få schizofreni. Det är nog mycket som kan öka risken för schizofreni och hela vägen från graviditeten tills fram man insjuknar. Tror själv att tonåren kan vara en kritisk tid för då mognar hjärnan och det är i den åldern som schizofrenin börjar uppträda. Schizofreni i barndomen är ju ovanlig och drabbar bara 2 %.
Mer
10 år 5 månader sedan #624691 av Mjpop
Du och jag tror på helt olika teorier till schizofreni. Jag fick min schizofreni när jag var tre år med psykotiska fantasier, jag vet varför jag fick det, för att min mamma sa att jag var kär i henne så jag inte ville krama henne mer. Det är ganska enkelt. Sedan kan cannabis förvärra hjärnan vid schizofreni men inte på samma sätt som ärftlighets teorin tror på. Cannabis är ett substans medel och när man tar det går man tillbaka till infancy hjärnan helt enkelt, men det krävs en seperation från en annan viktig person för att psykosen ska komma, annars kan ingen psykos komma. Att vara lite paranoid är inte samma sak som psykos.
Mer
10 år 5 månader sedan #624694 av Geta
När min syster föddes, stötte min mamma bort mig. Kan det vara därför som jag blivit schizofren?
Hon orkade antagligen inte med två barn.
Mer
10 år 5 månader sedan #624695 av björk
favorisering> finns ju..



så har ja alltid haft...
Mer
10 år 5 månader sedan #624697 av koi
Jag fick stryk från att jag var två år av farsan. Tills jag var 12 och slog tillbaka en en rak höger.
Mer
10 år 5 månader sedan #624698 av Mjpop

Geta skrev: När min syster föddes, stötte min mamma bort mig. Kan det vara därför som jag blivit schizofren?
Hon orkade antagligen inte med två barn.

Förmodligen, för trettio procent av alla schizofrena patienter har ett syskon fött mindre än två år senare deras födseln.