Får mer och mer ilskna utbrott

Mer
10 år 2 dagar sedan #659336 av Nafurie
Vet inte vad jag ska göra, känner att jag fått väldigt kort stubin. Tänder till väldigt snabbt och mer och mer oftare nu. Vet ej om det tecken på återfall. Senast jag hade återfall var 2007 och minns ej mycket från då. Men jag minns jag jag då fick väldigt kort stubin och var väldigt aggressiv. Jag är rädd för återfall. Vet ej om jag hör röster. Inga elaka röster iaf. Alltså jag hör ju mig prata och svara irriterad högt som om jag svarar till nån som gnällt och ställt en fråga. Men om. Det röster jag hör vet jag ej. Jag är bara van med elaka röster och det är när jag är psykotiskt. Kan man ha röster som inte är elaka? Min sambo har sagt vid nåt tillfälle att jag pratar och svarar till mig själv men jag vet inte. Känner mig som en hemsk människa. Vet att jag sårar och jag verkligen verkligen går på när jag blir så agressiv och arg. Nästa vecka har det gått 6 månader utan Medeciner. Men jag vill inte ta medicinerna igen. Jag känner att jag har allt kontrollerad förutom när jag blir arg. Jag vart lite nere för nån månad sen men det hade inte med mitt psykiska tillstånd att göra men det gick över efter att det jag vart nere för kom tillbaka.
Jag vet ej vad jag ska göra. Känner att jag bara väntar till jag ska tända till nästa gång. Vet ej om jag håller på bli psykotisk igen. Vill ej tänka på det för mycket för då kanske jag inbillar mig att jag till sist är det. Vill liksom inte få utbrott varje till var tredje dag. Börjar bli för mycket och för jobbigt både för mig och även för sambon. Jag är rädd att jag går för långt att han till slut inte orkar längre och lämnar mig.
Mer
10 år 2 dagar sedan #659337 av Geta
Det kan vara helt naturligt att bli arg och få utbrott, när man slutat med medicinen. Känslor som varit nertryckta
poppar upp.
Mer
10 år 2 dagar sedan #659342 av Nafurie
Okej så det alltså ingen fara så att säga. Jo det kan jag förstå att mediner blockar en del känslor. Men är det verkligen normalt att tända till för minsta lilla. För blir verkligen arg och elak och helt borta och svart och jag vet att jag var det senast så man blir Juh lite orolig av sig när utbrotten kommer mer och mer.
Hur länge ska det vara så då? Nu när man inte går på medicin finns det inget som blockar alla känslor.
Mer
10 år 2 dagar sedan #659348 av Geta
Det där märkte jag när jag slutade med Cipralex antidepressiva. Massor av ilskna känslor poppade upp.
Det gick över efter ett par månader, men då hade jag ju antipsykotika som dämpade känslorna också.
Mer
10 år 2 dagar sedan #659357 av Bitte
Att bli irriterad och arg hela tiden kan vara ett tecken på återfall. Innan jag fick mediciner och innan en jätte psykos var jag arg för jämnan. Ja riktigt ilsk. Jobbigt som sjutton. Hade nog det tillståndet i två år tror jag.
Mer
10 år 2 dagar sedan #659377 av Isa-Alise
Utsättningsbesvär startar direkt vid utsättandet och går över på några veckor.

Insjuknande kommer smygande och eskalerar, det vill säga ökar mer och mer.


Om du har ökande besvär bör du ta tag i detta innan det blir ett fullt insjuknande. Prata med din läkare. En mycket liten dos av någon stabiliserande medicin kan räcka nu. Blir du sjuk, ja då behövs större doser oftast.