Får mer och mer ilskna utbrott

Mer
10 år 1 vecka sedan #659435 av Nafurie
Jaså okej. Ja jag hoppas det gör över och att det inte gör att jag blir sämre.
Mer
10 år 1 vecka sedan #659436 av Nafurie
Okej, ja för jag minns senaste återfallen då att jag hade blev riktigt arg och massa utbrott för minsta lilla och blev så illa att en idag har min lillebror och lilla syster på mammas sida svårt för mig för jag var då hemsk med min korts stubin även fast de vet att jag har schizofreni och höll på bli psykotisk igen. Jag märker det på dom speciellt min bror. Och darför jag blir rädd när jag märker att jag tänder till för minsta lilla mer och mer.
Mer
10 år 1 vecka sedan #659437 av Nafurie
Jaså ja det med utsättningsytom visste jag för det har jag känt av när jag slutade med medicinen.
Men jag rädd att de vill höja dosen på min Medeciner.
Och lägga till andra mediciner. Jag tycker det så jobbigt prata med nån i ett rum med nån jag inte känner. Det tar några gånger innan jag öppnar mig för läkaren och jag har en ny som bara träffat 1 gång. Eftersom jag känner hur de bara stirrar på en. Men ska försöka få fram detta problem.

Märker oxå min sömn börjar bli lite konstig igen, men bara ibland. men jag hoppas jag försöker iaf kontrollera känslorna. Känner av ibland att jag kommer tända till som igår tex gick jag ut på en promenad själv och det hjälpte.
Mer
10 år 1 vecka sedan #659440 av islaa
Jag tror att det bästa sättet att hantera ilska är att kanalysera det i något annat. Motion, kampsport, gråt, kreativa sysslor, lyssna på musik etc
Mer
10 år 1 vecka sedan #659474 av Admin1
Man kan bli ilsken vid depressioner också, men ilska kan också förekomma när man närmar sig psykos. Eftersom du tidigare varit ilsken före psykos, så är det ännu större risk att psykosen kan vara nära. Antipsykotika har en snabb effekt mot ilska. Det finns ett test här och man man besvarar alla frågor med Ja, så är risken hög för psykos.

[url:3od96dn6]http://www.viska.se/index.php/sjalvtester/aterfallstestet[/url:3od96dn6]

Om du absolut inte vill ta antipsykotika så kan du prova 4 omega-3 kapslar per dag. Kanske kan det minska psykosrisken för dig.