Somatisk orsak

Mer
7 år 8 månader sedan #853077 av Zoro
Somatisk orsak skapades av Zoro
Min syster är på mig hela tiden om hur upprörande det är att jag aldrig blivit utredd för om rösterna kan bero på något somatiskt. För hon har läst på internet att det kan bero på massa olika saker...

Har ni fått utreda om era symtom beror på något fysiskt?
Mer
7 år 8 månader sedan #853079 av Geta
Svar från Geta i ämnet Somatisk orsak
Nej!
Mer
7 år 8 månader sedan #853083 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Somatisk orsak
En överläkare i psykiatri har sagt till mig att jag nog har "strukturell skada" på hjärnan. Det antar jag gör att jag inte har typiska symptom på en psykisk sjukdom, utan lite spridda symptom på allt möjligt. Men, de har inte gjort någon stor utredning.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 8 månader sedan #853089 av krokus
Svar från krokus i ämnet Somatisk orsak
Har gjort något epilepsitest och EEG. Just det, har även testats för syfilis och HIV.
Mer
7 år 8 månader sedan #853092 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Somatisk orsak
Scannat hjärnan och blodprover etc

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
7 år 8 månader sedan #853097 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Somatisk orsak
En del får gå igenom en skallröntgen för att utesluta tumörer i hjärnan och jag tror att alla som har en psykiatrisk diagnos får gå igenom undersökningar för att utröna om du har ett handikapp (funktionshinder) som beror på en fysisk alltså somatisk åkomma innan de går vidare och spikar en psykiatrisk diagnos.

Själv har jag gjort EEG-test med stroboskop där ssk sade ha,ha, jag började storflabba, men kom direkt på att det inte var läge för att skratta och hon såg det på papperet, den remsa hon fick ut från maskinen. Hon sade, det klarade du bra. Hon sade dessutom, tror inte du behöver genomgå ett sömn EEG.

Samt ett EKG-test, samt psykologiska tester utprovade av psykolog. Det var de tester de hade på 1970-talet.

Dock som sagt i dagens läge är det ju snudd på tjänstefel att inte ha gått igenom en hjärnröntgen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum