Frisk?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #860291 av Fantasio
Frisk? skapades av Fantasio
Jag slarvar rejält med min antipsykotiska medicin utan att försämras. Då väcks frågan om jag egentligen behöver den, eller om psykiatrin har misstagit sig, att jag ingen psykisk sjukdom har.

Jag är förvisso viktig, men sjuk tror jag ej att jag är. Hur blir man friskförklarad, hur blir man rentvådd? Medicin bör ges till de sjuka, inte till oss med en felaktig diagnos.

Ska jag storma in på psykossektionen och kräva att bli friskförklarad, eller ska jag hålla en låg profil? Jag stormar nog in, jag vill inte ha en felaktig diagnos.
Mer
7 år 8 månader sedan #860292 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Frisk?
Friskförklarad från psykossjukdom blir man endast när man inte behöver antipsykotika längre och kan förhålla sig till verkligheten på ett logiskt och sunt sätt! Visst kan alla bli paranoida när man inte mår bra men man måste skilja mellan vanföreställningar och illusioner! Vid vanföreställningar är man helt övertygad att ngn vill en illa trots att man är lugn, vid illusioner så finns samma känsla vid stress men när man får lugnande medicin så förstår man att man säkert kan ha fel!
Mer
7 år 8 månader sedan #860339 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frisk?
För att bli friskförklarad skall du inte haft psykossymptom i fem år och sedan varit utan antipsykotika i 2 år utan psykos. Har man haft bara en psykos. så är tiden utan symptom 1-2 år.
Mer
7 år 7 månader sedan #867731 av björk
Svar från björk i ämnet Frisk?
Jag brjar allvarligt misstänka att jag har hebefren schizofreni.......... Jag har t.o.m fått diagnos på Kvarn Gården......
Behandlar man den med dylikt ?


Det är inte som jag tramsar nu. Jag blev klar över de under en tids kontemplation. Det föreslog mej.
Och jag är ganska säker. Har man fått en diagnos så har man jag fick den på Kvarn gården och jag tror dem har rätt
i sakfråga. Det är väl inte så mörka utsikter. [size=150:36w2w6a9]jakob[/size:36w2w6a9]
Mer
7 år 7 månader sedan #868005 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frisk?
Hebrefren schizofreni finns ej längre utan alla har schizofreni, men symptomen eller de 8 dimensionerna kan skilja sig åt från person till person.
Mer
7 år 7 månader sedan #868015 av björk
Svar från björk i ämnet Frisk?
okej admin