Frisk?

Mer
7 år 7 månader sedan #868115 av Cofish
Svar från Cofish i ämnet Frisk?
Jag slutade med medicinen ett tag. Då kände jag att jag var frisk igen och att jag inte alls behövde medicinen. Men efter ett tag så gick det snett för mig och blev tvungen att ta medicinen igen. Jag går på risperdal 2mg men vill testa och sluta med det nu efter 8 månader.
Mer
7 år 7 månader sedan #868116 av Geta
Svar från Geta i ämnet Frisk?
Jag tar 1 mg Risperdal och känner inte av några biverkningar.
Mer
7 år 7 månader sedan #868138 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Frisk?
Jag tar nog en lugnande nu.
Mer
7 år 7 månader sedan #868393 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frisk?
Risperdal på 2 mg brukar inte ge biverkningar. Ett bra preparat med god effekt. Det är vanligt att man tror att man är frisk och slutar särskilt i början. Tyvärr brukar det leda till att man försämras och riskerar att förlora effekten av antipsykotikan. Har du provat Abilify/Aripiprazol, Cofish?
Mer
7 år 7 månader sedan #868403 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Frisk?

Admin1 skrev: För att bli friskförklarad skall du inte haft psykossymptom i fem år och sedan varit utan antipsykotika i 2 år utan psykos. Har man haft bara en psykos. så är tiden utan symptom 1-2 år.


Vi som inte får välja att vara utan antipsykotika är tvingade att vara psykisk sjuka.
Mer
7 år 7 månader sedan #868632 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frisk?
Känner en som var utan antipsykotika i 10 år, men han såg fortfarande sjuk ut. När han fick Abilify såg han friskare ut och var mycket mer aktiv. Utan Abilify låg han mest och gjorde ingenting.