Stämmer din nuvarande diagnos/diagnoser?

Mer
7 år 4 veckor sedan #926057 av Geta
Vi med schizofreni anses för att också vara utvecklingsstörda.
Mer
7 år 4 veckor sedan #926059 av MsTibbs
Samma med Asperger
Mer
7 år 4 veckor sedan #926079 av IngeF
Det jeg mener med at det i mitt tilfelle er mer dekkende med oligofreni, er at jeg er både høytfungerende og lavtfungerende samtidig. Psykosen er et resultat av denne bristen i kognisjon og persepsjon. Tror egentlig ikke schizofreni skal stilles om det foreligger åpenbar organisk hjerneskade i forkant. Ellers skiller man på norsk mellom utviklingsforstyrrelse og psykisk utviklingshemming.
Mer
7 år 3 veckor sedan #926180 av Admin1
Ofta förknippas utvecklingsstörning med begåvningshandikapp. Många med autism har nedsatt IQ och hamnar på särskola, men inte alla och inte Aspergers. De med nedsatt IQ har svårt att klara sig själv, som t.ex handla eller åka buss. Det är inte säkert att deras begåvningshandikapp märks så väl, när de pratar eller skriver. Men fråga om att handla ensam eller att åka buss. Idag är det mest begåvningshandikappade på rättspsyk.
Mer
7 år 3 veckor sedan #926229 av memphis
mina diagnoser stämmer, det är omgivningen det är fel på, som tycker det är helt ok att jag är psykiskt sjuk bara det inte märks. grow up.
Mer
7 år 3 veckor sedan #926277 av Zoidar
Vet inte riktigt vad jag har för diagnos för tillfället. Kanske skulle kunna utreda detta. Första diagnos jag fick var cykloid psykos och sen fick jag diagnosen affektiv schizofreni. Tror dock inte på den senare utan cykloid psykos verkar ligga närmare. Skulle kännas bra att ha en definitiv diagnos.

Läste nu på någon sida att det är samma sak, cykloid psykos och affektiv schizofreni... Jag vet inte om det stämmer.

Anchored in Christ ✟