Stämmer din nuvarande diagnos/diagnoser?

Mer
7 år 1 månad sedan #926285 av Geta
Har också fått för mig att cykloid psykos och schizoaffektiv är det samma.
Mer
7 år 1 månad sedan #926286 av Zoidar
Jag är ju princip symtomfri, men ibland kan det snurra till lite när jag blir stressad eller ser vissa typer av filmer.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 1 månad sedan #926343 av Amandara
Jag har haft diagnoserna cykloid psykos och schizoaffektivt syndrom
Mer
7 år 1 månad sedan #926460 av Admin1
Cykloid psykos finns inte med i diagnosmanualerna, men används mest i Tyskland. Liknar mest schizoaffektiv.
sv.wikipedia.org/wiki/Cykloid_psykos
Mer
7 år 1 månad sedan #927012 av IngeF

Admin1 skrev: Ofta förknippas utvecklingsstörning med begåvningshandikapp. Många med autism har nedsatt IQ och hamnar på särskola, men inte alla och inte Aspergers. De med nedsatt IQ har svårt att klara sig själv, som t.ex handla eller åka buss. Det är inte säkert att deras begåvningshandikapp märks så väl, när de pratar eller skriver. Men fråga om att handla ensam eller att åka buss. Idag är det mest begåvningshandikappade på rättspsyk.


Derfor er psykiatrisk diagnostikk fullkomment latterlig. I løpet av mine 10 første år som psykosepasient, fantes det ingen psykiater eller psykolog som observerte min adferd i det hele tatt. Prat om adferd gir overhodet ingen grunnlag for adferdsbeskrivelse. Jeg lurte dem trill rundt i 10 år uten å anstrenge meg det aller minste, da jeg endelig la det fram, ble jeg nærmest utledd. Så måtte jeg skjære ut i papp og legge det i hendene på dem. Psykiatere og psykologer flest har på det underligste vis mindre kunnskap om organiske hjerneskader enn hjelpepleierstudenter. Jeg ville aldri trodd det om jeg ikke hadde opplevd det selv.
Mer
7 år 1 månad sedan #927108 av IngeF

Amandara skrev: Jag har haft diagnoserna cykloid psykos och schizoaffektivt syndrom

Er ikke det om lag det samme. Jeg synes det er underlig at mine diagnoser er (paranoid) schizofreni og Bipolar type III, samt underliggende "orgamisk kognitiv lidelse", som ikke sier noe om innretningen på den kognitive svikten.