Stämmer din nuvarande diagnos/diagnoser?

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 2 veckor sedan #925584 av lonely
Jag har schizoaffektiv som diagnos tycker inte det stämmer! Jag tror dom senaste typ tio åren har jag en drogutlöst psykos..... Men symtomen efter tio år av helvete är knappt inga längre! Men jag är övertygad slutar jag med mediciner så kommer psykosen tillbaka! Men är jag symtomfri i fem eller sex år kommer jag testa sluta med mina mediciner.....

Så vad tycker ni själva stämmer eran nuvarande diagnos/diagnoser?
Mer
7 år 2 veckor sedan #925587 av memphis
jag har också schizoaffektiv diagnos o tycker att det kan stämma men är inte säker. det som tillkommit för mig senaste 5 åren är permanenta "paranoida vanföreställningar" som aldrig går över vad jag än äter för doser. men då är det också så att jag anser att det inte ÄR vanföreställningar utan de är helt riktiga observationer av mig. och då kanske ingen medicin biter. det är väldigt länge sedan jag hade något maniskt skov, så jag undrar ibland om jag är ganska frisk o bara har ångest o sociala problem.
Mer
7 år 2 veckor sedan #925589 av Amandara
Jag tycker min schizoaffektiv diagnos är klockren. När jag blir psykotisk blir det paranoid psykos.
Mer
7 år 2 veckor sedan #925590 av Geta
Ja, jag tycker att min diagnos stämmer. Är inte tillräckligt affektiv för att få
diagnosen schizoaffektiv, som många idag får. Mitt humör är för jämnt.
Mer
7 år 2 veckor sedan #925593 av IngeF
jag tror jag har fel diagnos. tror själv att jag har DID/multipel personlightesstörning. men läkaren vägrar att tro på mig och säger som alla andra att det bara är inbillning!
Mer
7 år 2 veckor sedan #925598 av krokus
Schizotyp personlighetsstörning tycker jag stämmer bra på mig. Ibland har jag tyckt att schizoaffektiv depressiv typ skulle passa bättre, men jag orkar inte riktigt bry mig längre.