Hur många timmar per dygn sover du?

Mer
6 år 6 månader sedan #981608 av krokus
Runt 10h med Abilify. 12-13h med Abilify+Quetiapin.

Det var ett bra tag sedan som jag var dunderpsykotisk och minns därför inte hur mycket jag sov då. Runt 6h kanske? Eller 4h? Betydligt mindre än vanligt i alla fall.
Mer
6 år 6 månader sedan #981612 av wasp
Runt 8-9 timmar med Propavan
Mer
6 år 5 månader sedan #985290 av sodergardfia
Ungefär 10 timmar, mellan 9 och 11. Kanske 9 timmar och 30 minuter just nu, vilket är ovanligt "lite" för mig. Det beror på att jag slutat ta sömnmedicin och istället "väntar in" sömnen och därför ofta somnar en timme senare, plus att min "careousel"-dosett väcker mig 7:30 istället för 8:30 just nu. Orsak? Den har inte ställt om till vintertid! Så den börjar tjuta en timme tidigare än vanligt och agerar väckarklocka!
Och det går faktiskt bra! Jag blir inte så trött som jag trodde jag skulle bli av mindre sömn!
Jag slutade själv med min sömnmedicin Melatonin. Gjorde det på test. Och jag sover utmärkt utan den! Tar den bara när sömnen vägrar komma eller när det är viktigt att jag somnar lite tidigare. Jag lägger mig ändå rätt tidigt, kring 21 och 22.
Jag ska berätta för vården om mitt experiment och be dem sluta lägga Melatonin i ApoDosen och ge mig den vid behov istället!
Har en hel hög Melatonintabletter i en porslinsburk just nu. Måste lämna in dem! Kanske imorgon när jag har tid på mottagningen för att dela medicin till min Careousel?
Mer
6 år 5 månader sedan #985336 av Admin1
Hur länge har du haft Carousellen?
Mer
6 år 5 månader sedan #985342 av sodergardfia
Är inte säker! Gissar omkring ett halvår. Har den för min ADHD-medicin som jag annars mixtrar med eftersom jag är lite beroende.
Det funkar jättebra med "karusellen", för då tar jag medicinen samma tid varje dag, kan inte ta extra och vaknar dessutom på morgonen av signalen! Funderar starkt på att be att få hela morgonmedicinen i "karusellen" eftersom jag tar den på olika tider... Ska nog fråga imorgon! Vet dock inte hur vi skall lösa detta, för jag har ju ApoDos för det som inte ligger i "karusellen".
Mer
6 år 5 månader sedan #985382 av cecilia76
Lägger mig mellan elva och ett trettio och sover bra till morgonen. Vid nio är jag uppe. Har zyprexa och ergenyl.