Försämras om kvällarna

Mer
3 år 10 månader sedan #1257477 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Försämras om kvällarna
Fantasio, jag vaknar ej med ångest, men kan va nedstämd på morgonen.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 10 månader sedan #1257485 av memphis
Svar från memphis i ämnet Försämras om kvällarna
Jag mår som bäst på morgonen, för jag vaknar alltid fullständigt klar i huvudet och mår bra. Sen fram emot EM är det mer rörigt i huvudet, sen fram emot kvällen, när kvällsmedicinen börjat verka blir jag lugn och trött.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257564 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Försämras om kvällarna
Ungefär likadant,vi träffar läkaren och KP imorgon,ska se om jag kan få Xeplion utbytt mot Risperidon på morgon såväl som på kväll. Min kropp svarar positivt på den, hoppas.

Jag är yr i mössan lite när jag vaknar , lite ostadig men det släpper efter 2 - 2,5 rimme. Såg att jag hade lagt 200 mg Quetiapin i morgondosen, känner mig lite mer tillfreds på 200 mg Qeutiapin än 150 så där ska nog dosen ligga på morgonen, risperidon sandoz i tillägg tar helt bort röster men återkommer lite dovt smygande mellan 16.30 - 17.00. Ska fokusera mestadels på medicinbehandling idag vid tid till Läkare och KP 09.30 - 10.00. Får ta det väsentliga, tacksam för att WE MIND och KP lyckades klämma in oss för tid idag 1/ 6 -20.

Tycker ditt skyddsnät utanför vården brister lite. Finns hjälp att tillgå. Boendestöd, verksamheter som lägger vikten till det positiva, har aktiviteter som befrämjar hälsan, ser på film, tillagar och käkar mat tillsammans, sjunger och spelar tillsammans, ger sig ut och fiskar. Allt det här och mycket mer finns att ta del av på Eyragården i Kävlinge. Du skulle kanske ta och flytta hit Fantasio. För jag kan tycka att jag har ett bättre nätverk runtomkring mig än du, för ditt nätverk Fantasio verkar väldigt skralt.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257585 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Försämras om kvällarna

Fantasio skrev: Ja, motion är så viktigt för välbefinnandet. Jag får väl ta mig i kragen och gå ut. Sena fredagar och lördagar är det mycket fylla på stan, då håller jag mig helst inne.

På fredagar och lördagar kan du ju gå ut på eftermiddagen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1259071 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Försämras om kvällarna
Jag upplever viss oro. Ingen ångest och det är bra. Tror bestämt jag ska titta lite på TV för att slå ihjäl tid. Att slå ihjäl tid låter illa, man ska helst ta tillvara på all tid och göra något bra av den.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259137 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Försämras om kvällarna
Du tänker för mycket negativa tankar om dig själv, som gör att du mår sämre. Försök att undvika detta och göra annat.