Vad har ni gjort för dumt/knäppt när ni varit psykotiska?

Mer
4 år 10 månader sedan #1165040 av MsTibbs
Ok. Asperger vetu, vet inte ironi
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 10 månader sedan #1165043 av RainNo2
Skönt att höra att det ordna sig! Tack :)

Ja jag vet MsTibbs bra att du frågar så det kan redas ut.
Mer
4 år 10 månader sedan #1165050 av Nissegossen
Reda ut mig, då skulle folk få jobba i dubbla skift i tre sek sedan tröttnar de och stänger av :mrgreen:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1165051 av Amandara
Flyttat till Borlänge. Eftersom jag kände att jag inte kunde köra (flyttbil) gav jag bort allt mitt bohag till myrornas. Väl i Borlänge fortsatte de upplevda förföljelserna och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Sökte akut flera gånger. Hörde röster för enda gången i mitt liv. Men det vågade jag inte säga när jag var på Säters sjukhus så de skjutsade hem mig. Sjuktaxi. Blev så småningom LPTad i min hemregion. Men där ljög de om att jag blivit polisanmäld av en kompis vilket de sa på Säter att jag inte hade blivit. Hon var "bara" orolig för att jag ringde och pratade gallimatias. Litar inte på psykiatrin även om de kan göra bra saker. Men det är mer en slump.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1165163 av boe

Skellington skrev: boe, blev du utbildad i jägarbataljonen där? Jag var så nära att gå med främlingslegionen.


Jag tillhörde första kullen (1980) i Arvidsjaur. Tjänsten innehöll vapenkunskap på AK4, Kulspruta M59, Miniman, Granatgevär "Gustaf"
8 cm Granatkastare, alla med tillhörande amo, pentylstubil och dynamit A, trupptält, kortvågs-radio med accar. diverse minor.

Tillgång till helikopter och bandvagn.

Jag som gruppchef låg inne i 10 månader, meniga 7,5. Av personalen hade 60 procent sökt Arvidsjaure, resten hade blivit ditkommenderade

Det kan sägas att vi hade en mycket realistisk 20-dygnsövning, delvis med FJS.
Last edit: 4 år 10 månader sedan by boe.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1165166 av Skellington
boe, jag vet precis vad du pratar om. Jag var gruppchef också. Men i kustjägarna var jag näst sista kullen på KA2. Jag valde kustjägarna för att min pappa låg i amfibiebataljonen när han gjorde lumpen. Den värsta övningen var när jag tvingades att motivera min grupp att springa 5 mil med 20 kg packning.

Både deras och mina fötter gick sönder. På kvällen smörjde vi in varandras fötter för att jag gav order om det, all hud hade lossnat på fötterna. Men pga vi smörjde fötterna innan läggdags så var vi den enda gruppen som var stridsberedd nästa morgon.

Jag fick utlandstjänst sedan genom FN.

Det var det värsta jag varit med om. Efter det tog jag avsked.

boe, var du i tjänst de 10 månaderna och inget mer?
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.