Odifferentierad schizofreni

Mer
10 år 2 månader sedan #648543 av Geta
Svar från Geta i ämnet Odifferentierad schizofreni
Det undrar jag också?
Mer
10 år 2 månader sedan #648567 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Odifferentierad schizofreni
Odiffrentierad schizofreni, paranoid schizofreni och de andra subtyperna av schizofreni finns inte längre kvar i det nya diagnossystemet DSM 5 utan instället bedöms olika symptom eller dimensioner som det kallas realitetsstörning, depression, negativa symptom osv.

Vad gäller brott så omfattas vi av samma beviskrav som gäller för andra. Rykten räcker inte för att bli fälld utan bevis krävs. Rättvisan har nog legat före vetenskapen och banat väg för det vetenskapliga tänkandet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 2 månader sedan #648615 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Odifferentierad schizofreni
Jag känner att indicier räcker för att fälla ngn för vissa brott, men då ska det vara allvarliga brott typ mord eller dråp eller ngt liknande? Och då kan man fällas på blotta misstanken? Jag vet då några som har fällts för detta brott utan riktiga bevis, djungeltrumman är den största hotet mot rättssäkerheten. Spekulationer älskar folk att sprida vidare.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 2 månader sedan #648859 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Odifferentierad schizofreni
Oroa dig inte Jocke du är inte brottsmisstänkt utan det är bara inbillning. Hade du varit brottsmisstänkt hade polisen ringt på, som de gjorde med Richard.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 2 månader sedan #648885 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Odifferentierad schizofreni
Ja, Admin, men jag har varit med om att polisen tidigt har ansett att jag inte är tillförlitlig som vittne eller offer för den delen. I.O.M begreppet allvarlig psykiskt störning så kan rätten fatta beslut om dig utan din närvaro, det är alltså Läkarna och åklagarna som har makten över de som tidigt får en diagnos satt långt ovanför ens fattningsförmåga. Men det är inte den grejen jag oroar mig för, utan det är den övervakning som sker mot den enskildes integritet. Många anser att jag driver med dem när jag anser mig övervakad, problemet är mycket större än så, djungeltrumman är värst, det är svårt att sätta stopp på rykten när det väl har kommit i svang!

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 2 månader sedan #649014 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Odifferentierad schizofreni
Vad skulle man vinna på att övervaka dig, Jocke? Övervakning sker väl endast vid allvarliga brott, eftersom det är så dyrt för polisen.