Odifferentierad schizofreni

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 2 månader sedan #648447 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Odifferentierad schizofreni
På mig har dem belagt mig förr allvarlig psykiskt störning uns (utan närmare specifikation). Men nu är det klarlagt att jag har paranoid schizofreni.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 2 månader sedan #648450 av Geta
Svar från Geta i ämnet Odifferentierad schizofreni
Tidigare hade jag diagnosen schizofreni UNS. Det är nog samma sak.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 2 månader sedan #648471 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Odifferentierad schizofreni
Nja, ordet schizofreni kom fram på väldigt dunkla vägar, men du har nog rätt, det är nog av samma betydelse?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 2 månader sedan #648473 av Geta
Svar från Geta i ämnet Odifferentierad schizofreni
Allvarlig psykisk störning ska vara en juridisk term som används vid Tvångsvård och LPT.
Det är inte en medicinsk diagnos.
sv.wikipedia.org/wiki/Allvarlig_ ... C3%B6rning
Jag menade att odifferentierad schizofreni och schizofreni UNS är samma sak.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 2 månader sedan #648476 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Odifferentierad schizofreni
Nja, 1991 lades den här juridiska termen, låg inne på kliniken då när den här termen infördes, förmodligen var det en åtgärd för att antingen skydda mig från samhället eller tvärtom. Vad jag vet så hade jag inte blivit ertappad av polisen för grövre brott? Men vad räknas som att bli ertappad vid bar gärning? Många gör ju grova fel eller misstag utan att bli ertappade, men var jag övervakad redan då, nu säger jag tidsepoken åttio-talet, nu börjar det nästan lukta bränt krut här? Men det är nog jag som främst har straffats för vad jag gjorde då, jag trodde dem menade att jag var psykiskt sjuk och hade drabbats av allvarliga vanföreställningar, men nehej, nu är det brott som som kan leda till rättspsykiatriskt vård. Ja, Geta vi har ngt gemensamt här, våra åtgärder från samhällets sida har fattats långt över våra huvuden. På vilket sätt var jag skyldig då, när alla redan då visste allt om mig. Hur kunde jag då skydda mig själv, nä har varit som en öppen bok länge, nu får det vara nog!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 2 månader sedan #648521 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Odifferentierad schizofreni
För att klargöra det hela, så innebär det i mitt fall, att allvarlig psykiskt störning är en anklagelse om att jag har gjort ngn grovt brott utan att veta om det i egentlig bemärkelse? Kan man bli anklagad enligt spekulationer från diverse håll, att det måste vara en själv som har gjort ngt fel enligt lagens förfarande? Allvarliga anklagelser således utan att man förstår vad man egentligen är anklagad för.

Vars är världen på väg?