Vad betyder hopp för er?

Mer
3 år 6 månader sedan #1288512 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad betyder hopp för er?
Jo det är väldigt användbart att vara praktiskt begåvad. Det ger dessutom ett stort tillskott av kreativitet.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288516 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Vad betyder hopp för er?
Med min håndmotorikk kunne jeg aldri bli praktisk uansett. Det var altfor stort fokus på gangfunksjon da jeg var barn.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288524 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad betyder hopp för er?
Varenda sommarpratare i radion talar om hur dåliga de var i syslöjden i skolan. Det är ett mönster. Jonas Gardell har klagat på att hans mamma fick sticka strumpor på lärarutbildningen. Därför slutade hon.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288527 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Vad betyder hopp för er?
Tror dette er tiltakende trend. Yrkesfagenes teoretisering på videregående er nok en stor faktor hva gjelder det store frafallet.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288558 av Rrusheflower
För mej så är det som ett namn, tex "Hope".
Mer
3 år 6 månader sedan #1288590 av Nissegossen
Hopp betyder för mig ett byte från en jord till en annan med min ande till en annan verklighet där det nästan identiskt lik den man lämnar. Ett levande hopp med min ande, Jesu ord om att vi har ett levande hopp. Och hoppet är det sista som överger människan.

Skulle kallas för underverk om man lämnar en kropp som är på väg att dö, men efter hoppet kom till en kropp med fortsatt liv i sig, som Jesus, se jag gör allt nytt och har tagit bort sjukdom före man var född i den kropp man kommer till ty minnet sitter i anden.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum