Hur gammal var du när du blev psykotisk?

Mer
3 år 6 månader sedan #1294134 av Maxjohan1983
Jag var 19-20 år då hade vanföreställningar i flera månader och trodde på "tecken", livet kändes som virtual reality.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 6 månader sedan #1294135 av Drummer
Jag kände att jag dag för dag försämrades! Tillslut fick jag en enorm ångest det var i samband när jag var med i band och repade. Jag spelade som en prins men rent socialt var jag paranoid och aggressiv ibland.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294143 av wasp
Sju år gammal och rädd för jämnåriga! Gick ju bra ändå, men en ensling blev jag.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294150 av Geta
wasp,

Hur kunde du komma så långt som till veterinärutbildningen, om du blev sjuk redan som sjuåring?
Mer
3 år 6 månader sedan #1294154 av memphis
Jag var 28-30 år. Lite svårt att säga exakt när det började komma. Men 30 år när jag hamnade på sjukhus pga psykos första gången.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294155 av wasp

Geta skrev: wasp,

Hur kunde du komma så långt som till veterinärutbildningen, om du blev sjuk redan som sjuåring?


Det undrar många av mina gamla kompisar också, men det gjorde jag! Intellektet var det inget fel på, men väl på diverse andra saker som drag av Asperger och autism t ex.
Många trodde kanske att jag var lite efter mig, men förstod nästan för väl och blev ledsnare och ledsnare. Klumpig i rörelseschemat och har idag svårt att uttryck mig verbalt, men i skrift går det bättre. Har svårt att omvandla tankar till ord! Som min psykolog sa en gång ca år 1999: Du har en vass penna och en förmåga att förstå av sammanhanget efter ett tag praktisk taget utan så bra förkunskaper. Det visste han Uppsaliensare som han var och kände flera av mina fd lärare. Fick läsa i hans facklitteratur och förstod en del basala saker.