Grandiosa idéer

Mer
3 år 2 månader sedan #1320564 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Grandiosa idéer
Då har han grandiosa extra allt...
Mer
3 år 2 månader sedan #1320591 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Grandiosa idéer

Geta skrev: Det viktigaste är att få sitta kvar vid makten. Då kallas motståndarna nazister, fascister, rasister och Hitler enligt Godwins lag. 

Alla ska tycka likadant. Det är inte alltid man kör med rasistkortet när nu alla partier utom Mp och V och möjligen C önskar minska asylinvandringen. Tre små skitpartier. Nej, det vanligaste idag är: "Det är ett hot mot demokratin!". Läser ofta om Facebooksgrupper, politiska Youtube-poddar och Twitterkonton som inte faller makthavare på läppen. Det kan handla om Sveriges agerande under coronapandemin eller om att klimathotet är kraftigt överdrivet. Dessa är "ett hot mot demokratin" och i blotta förskräckelsen stängs dessa kanaler ner. Även Google är påverkat av det politiskt korrekta och manipulerar sökresultaten så att sidor och sajter med misshagligt innehåll inte finns med i sökningen eller halkar långt ner i listan. Undrar vem som är "ett hot mot demokratin"? 
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1320601 av Geta
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Geta.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320632 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Grandiosa idéer
Bra artiklar. Alla dessa jämförelser med SD och nazismen faller platt ner när man tänker på sossarnas agerande under WW2. Om det är några som borde få Hitler nerstoppat i halsen så är det just sossarna. När länder runt Sverige ockuperades och Europa brann under nazisternas eld, valde Sverige att ha handel med Nazi-Tyskland. Vi exporterade järnmalm och kullager till Hitlers krigsindustri och accepterade att nazistsoldater reste med svenska tåg genom landet för att förse de tyska soldaterna i Norge med vapen, ammunition och förnödenheter. Under tiden konsumerade man svensk mat och svenskt brännvin. Det är här de alla skuldkänslorna ligger. Därför ska Sverige idag vara den "humanitära stormakten" och öppna hjärtan för allsköns människor, många med terroristbakgrund och andra brottslingar. Men sveket mot oss svenskar är detsamma.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1320665 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Grandiosa idéer
Det känns som jag sitter och bidar min tid innan jag ska utföra en betydande handling. Vad det skulle vara vet jag ej.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320703 av koi
Svar från koi i ämnet Grandiosa idéer
Jag tycker det är pinsamt nu att jag tänkt såna tankar men när jag är inne i det så är det så verkligt.

Jag har ett sjätte sinne och känner på mig att saker ska hända. Jag är oumbärlig i vissa sammanhang, jag är den upplyste, jag vet och känner hur allting hänger ihop, sanningen om världen. Ja...sånt där. Det brukar trassla till sig för mig innan jag knasar till det ordentligt och blir inlagd.