Ringde mitt gamla ex av misstag... som utlöste min psykos

Mer
17 år 2 veckor sedan #73957 av ThinkTank
Ringde mitt gamla ex som utlöste min psykos och jag är fortfarande känslomässigt uppjagad. Jag var verkligen kär i henne och hon var verkligen bitchig då vi hade gjort slut - det var ju mycket hon och hennes sätt som jag tolkade fel vilket ledde till min psykos. Jag har alltså ett horn i sidan med henne trots att jag inte hatar eller älskar henne just nu. Är mest likgiltig men lite sur. Det är trots allt hon som gjorde att jag blev psykotisk.

Vanföreställningar jag haft om mitt ex:

Att hon ledde en konspiration som var ute efter mitt liv. Hon leder ingen konspiration som är ute efter mitt liv självklart.

Att hon var världens mest manipulativa och onda person. Hon var nog kär i mig och jag var ganska manipulativ mot henne med så det var nog inte ensidigt. Hon är bara en vanlig tjej som var kär i mig och sen var bitchig som fan då vi gjort slut.

Att hon var ett psykoliskt geni som ville förslava mig genom att få mig att bli kär i henne - hon var nog kär i mig någon månad utan att det betydde så jättemycket för henne. Det var inte en del av en ondskefull plan.

Hon är alltså bara en vanlig tjej som jag var ihop med och som var en bitch då vi gjort slut. Jag är lite sur på henne men är ganska likgiltig och kommer aldrig träffa henne igen.
Mer
17 år 2 veckor sedan #73962 av ThinkTank
Iaf är jag orolig över att jag återigen ska kunna få vanföreställningar om mitt ex. Jag fattar egentligen inte hur jag fick det förra gången men om jag fått det en gång skulle jag kunna få det igen.

Vanföreställningar jag skulle kunna få.

Hon är ute efter mitt liv. Jag har inget bevis som skulle godtas av vården och polisen för att det är så. Hon är inte ute efter mitt liv.

Hon spionerar på mig och konspirerar mot mig. Hon leder en stor konspiraiton vars mål är att döda mig. Jag tror inte på paranoida tankar så länge jag itne har bevis som skulle godtas av vården och polisen för att det är så. Det är inte så. Hon spionerar inte på mig och konspirerar inte mot mig.

Hon är ett psykologiskt geni. Ett monster vars mål är att göra mig kär i henne för att sen bryta ner mig. Så är det inte. Hon är en vanlig tjej och inget monster.

Min policy är iaf att aldrig träffa henne igen så så länge jag håller mig till det kommer jag nog vara frisk från tankar om henne. Inte ringa, inte kontakta :)
Mer
17 år 2 veckor sedan #73974 av klovis
Ja håll dig borta från henne. Du är inte alls fri från dina vanföreställningar när det gäller henne, även om din logik vet att det är vanföreställningar. Det tar tid att bearbeta. Du måste lämna det där bakom dig och förlåta henne helt och hållet. Det finns väl alltid ett korn av sanning i en psykos, men det kornet är inte alls värt att leta upp. För jag tror inte du skulle fatta att du hittat det ens om du hittar det. Allt du har upplevt har ju varit din "sanning" utifrån din egen personlighet, men din upplevelse är HELT skild från din omgivning. För det var bara du som var psykotisk. Konflikter med en flickvän och en relation som spårar ut helt och hållet kan vara otroligt jobbigt, men du måste se det som det. Och att kanske du verkligen spårade ut helt och hållet på grund av det, men det är ju inte hennes fel att du har en tendens till att bli psykotisk. Det kommer fler konflikter i livet, stå upp för dig själv och tänk enbart på dig själv då. Vissa strider är lika bra att avgöra direkt, att vara tydlig och klar vart man står med varandra.

Men ja, håll dig borta från henne. Det verkar som en bra policy. :) Hon verkar ju inte direkt vara menade för dig om hon gör dig psykotisk. Det finns någon annan för dig. :)
Mer
17 år 1 vecka sedan #73986 av ThinkTank
Ja... tack för ditt svar molgan... jag håller med. Jag kommer hålla mig borta från henne helt och hållet. Däremot har jag inga direkta vanföreställningar om henne länger. Jag ser henne som en vanlig tjej jag bråkade med och hade vanföreställningar om.

Det hon gjorde då vi gjort slut var att vara bitchig då jag ringde och fortsätta på programmet. Det var allt. Hon tänkte nog inte så mycket på mig eftersom hon nog inte hade så mycket tid.

I vilket fall så trodde jag ju att hon ledde en konspiration som förföljde mig - vilket hon inte gör.
Att hon lurade mig att bli kär i henne för att kunna förstöra mitt liv - det bara blev så att vi blev kära i varandra. Hon lurade inte mig att bli kär i henne.
Att hon brukade lämna armband för att få en att tänka på henne (vilket kanske stämmer) för att sen fortsätta göra det då vi gjort slut och t.om. göra det på mitt landställe - vilket inte stämmer.
Att jag inte kunde leva utan henne. Vilket inte direkt var en vanföreställning men vilket som inte stämmer. Jag kan leva utan henne.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73989 av klovis
Ja, du får tänka dig in i hennes situation. Du lär nog ha uppträtt en aningen konstigt om du var psykotiskt. En sådan situation är nog omöjlig att hantera på rätt sätt som flickvän. Då om någonsin lär man säga fel saker hela tiden, helst när de övertolkas. Så hon kanske inte ens var bitchig, utan bara sa ifrån när du kom med konstiga anklagelser? Hon är ju inte en helt vanlig tjej för dig och kommer aldrig att vara det. Så funkar säkert dina känslor, bilder och minnen av henne. Men sett från resten av samhällets ögon är hon bara en vanlig tjej ... Fast du måste acceptera att du var psykotiskt och att det var därför upplevelsen blev som den blev, du verkar redan ha gjort det också.

Så bra, släpp det där. Hon har aldrig haft och kommer aldrig ha någon konspiration mot dig. Ingen annan heller för den delen. Fast jag rekommenderar skarpt att du inte har någon kontakt med henne, det blir lättare att släppa det då.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73995 av Geta
Det lär vara många psykoser som utlösts av olycklig kärlek i alla tider.