HAR DU FÅTT ECT-BEHANDLING?

Mer
19 år 5 månader sedan #6236 av tryskey
Jag har själv fått elchocksbehandling. Undrar hur vanligt det är egentlingen?
Jag har trott att det var ganska vanligt bland folk med psykos, men jag får ofta reaktioner på att det tydligen är ganska ovanligt ändå..?
Mer
19 år 5 månader sedan #6244 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har du fått Ect- behandling
Alldeles i början under min andra psykos fick
jag 6 elchockbehandlingar.
Varför vet jag inte och inte vad verkan var.
Katatoni, mani eller grav depression ska det
hjälpa emot.
Inget av det tror jag att jag hade.
Det fanns inte så många behandlingar på den
tiden (början av -70 talet).
Senare har jag fått samtalsterapi som verkligen
har hjälpt.
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #6248 av
Svar från i ämnet HAR DU FÅTT ECT-BEHANDLING?
Jag har fått åtta behandlingar. Men jag minns inte mycket av den tiden. Var mitt inne i en gränspsykos/psykos med mycket självdestruktivitet, tvång och annat konstigt. Jag blev inte ett dugg bättre av ECT;n utan försvann längre och längre in i dimman. Låg på psyket i åtta veckor och känner mig bestulen på någonting men jag vet inte vad.
Mer
19 år 5 månader sedan #6277 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet HAR DU FÅTT ECT-BEHANDLING?
Jag har aldrig fått ECT och inte heller de jag känner väl. Jag tror inte ECT används så mycket idag vid schizofreni. Det är nog mest vid allvarliga katatona tillstånd, men det finns visst stöd för att det kan vara värt att pröva när man får minimal effekt av Leponex. En undersökning nyligen på tydde på att plötsligt fick 50 % effekt av Leponexen när de fick ECT.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... kt-hos-50-
Mer
19 år 5 månader sedan #6284 av Hanna_Norr
Jag tycker att jag har varit med om en hel del hemska saker. ECT var det värsta...
Mer
19 år 5 månader sedan #6316 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet HAR DU FÅTT ECT-BEHANDLING?
Hanna,

Har du fått Leponex + ECT? Den kombinationen verkar göra att 50 % förbättras kraftigt enligt en undersökning.