Känslohantering gruppterapi

Mer
12 år 10 månader sedan #411138 av MsTibbs
Idag var avslutningen på känslohanteringen, gruppterapi, förutom ett återsamlingsmöte i slutet av september för att se hur vi implimenterat övningarna. Enda gemensamma är att vi "alla scorat högt på ångesttest", men psykologen nickade lite när jag nämnde jag hittat lite (mycket) borderline hos vissa där... Vi har tre individuella samtal och jag har mitt sista i morgon. Sorgligt, jag trivs där. Skönt när nån håller koll på mig, att någon på psyk är nära till hands. Jag ska få en läkartid i alla fall för uppföljning, över ett halvt år sedan sist...

Har ni gått i nån gruppterapi? Var det bra?
Mer
12 år 10 månader sedan #411145 av Geta
Svar från Geta i ämnet Känslohantering gruppterapi
Har gått i gruppterapi med en psykolog. Vi hade olika diagnoser. Psykologen
prövade om vi var mottagliga för hypnos.
Minns inte så noga. Det var länge sedan. Det var inte så avancerat då.
Mer
12 år 10 månader sedan #411148 av MsTibbs
Hypnos låter läskigt... Tyckte du det var en bra grupp? Eller läskigt att prata med andra?
Mer
12 år 10 månader sedan #411153 av Geta
Svar från Geta i ämnet Känslohantering gruppterapi
På den tiden så hade jag inte så mycket känslor och massor av tålamod.
Det var inte så farligt att prata med de andra. Det var personer som jag
senare träffade inom RSMH och på Dagcenter. Jag tyckte att det var en kul
grej....

Din grupp är säkert mer seriös och på en högre nivå.
Mer
12 år 10 månader sedan #411155 av MsTibbs
Vem vet. :) Psykologen pratar hela tiden om hur evidensbaserat allting där är, blandning upplever jag DBT, KBT och mindfullness. Information, hemläxor, avslappningsövningar, prata två och två, försöka sätta ord på känslor var bra för mig. Att jag inte bara är i ett svart kaotiskt vacuum utan kan tala om för andra mer.
Mer
12 år 10 månader sedan #411346 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känslohantering gruppterapi
Gruppterapi är väl den billigaste psykoterapin. Hur många är ni i gruppen, MsTibbs? Hur länge varar ett möte och hur många träffar har ni haft? Får ni betala en patientavgift per träff?